Heren,
vraagje over het te gebruiken type bougie bij elektronische onsteking.
Ik heb een 2.25 (5 * gelagerd) op gas EN sinds kort dus elektronische ontsteking.
Ik heb (volgens de handleiding van de onsteking) de originele bougies met een iets grotere de gap ( 1.0 - 1.1 mm ), en de auto rijd weer als vanouds, dus wat dat betrefd geen problemen.
Maar er zijn ook andere type bougies, bv met drie "pootjes" ipv 1-tje, en ik sprak iemand die zweerde bij dat type.......
vraag is, heeft iemand ervaring met dat type of zijn er nog andere soorten bougies die meer rendement geven?
Ben benieuwt!!!!!!!!
GRT
Hans
Bougies / elektronische onsteking
Re: Bougies / elektronische onsteking
Ik heb geen ervaring met andere bougies maar ben ook van plan om over te stappen op een elektronische ontsteking. Welke heb jij gemonteerd? en wat zijn de ervaringen?
Groeten,
Rob
109 1976 6-cylinder op gas
Groeten,
Rob
109 1976 6-cylinder op gas
Re: Bougies / elektronische onsteking
Hoi Rob,
ik heb ook zoiets gekocht, een look a-like via ebay, een bedrijfje in Canada, voor 112 dollar, omgerekend met transport en tax was ik iets minder dan 150 euro kwijt.
MAAR even in het kort, auto loopt en start uitstekend met die onsteking, de 15% brandstof besparing vind ik NIET (misschien omdat mijn gemid. snelheid nu hoger ligt) Kortom, geen spijt van, hij start heel goed op gas (ook als het koud is), loopt gemidd. toch harder (10 km)
Het motortje liep voor die ontsteking ook goed, maar nu gewoon iets beter.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Hans
ik heb ook zoiets gekocht, een look a-like via ebay, een bedrijfje in Canada, voor 112 dollar, omgerekend met transport en tax was ik iets minder dan 150 euro kwijt.
MAAR even in het kort, auto loopt en start uitstekend met die onsteking, de 15% brandstof besparing vind ik NIET (misschien omdat mijn gemid. snelheid nu hoger ligt) Kortom, geen spijt van, hij start heel goed op gas (ook als het koud is), loopt gemidd. toch harder (10 km)
Het motortje liep voor die ontsteking ook goed, maar nu gewoon iets beter.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Hans