sankey... let there be light!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kapitein Iglo

sankey... let there be light!

Bericht door Kapitein Iglo »

Zo, gisteren weer eens een dagje aan de sankey geklust. Het was tijd om de verlichting in orde te maken. Daar kunnen we nu makkelijk bij omdat de bak eraf is. Dus: enter Aad G., die daar redelijk wat verstand van heeft (understatement, hou ik van).

We gingen ervan uit dat de oude bekabeling van de sankey nog wel in orde zou zijn, en ik hou het graag origineel.... maar helaas. De twee voorste lampen, geen probleem, maar toen we bij de achterste kwamen begon het gedonder. Wel spanning, geen spanning, wel licht, geen licht... om gek van te worden. Wat we ook probeerden, het werkte niet. Waarschijnlijk ergens in het systeem draadbreuk, gecombineerd met corrosie hier en daar. Na een half dagje klussen de boel dus rigoureus omgegooid en een hele nieuwe kabelboom aangelegd, met 13-polige stekker, waarvan de aansluiting keurig zit weggewerkt ín Kapitein Iglo. Ver weg van zand, stof, water, modder en alle nare gevolgen van dien. Sjiek hoor!

Dat zijn trouwens wel van die momenten waarvan je denkt "waarom ben ik hier aan begonnen?". Niet echt lachen, maar Aad heeft het toch weer tot een goed einde gebracht. Toch zo'n 11 uur aan het klussen geweest...

Belangrijkste: alles werkt nu! We kunnen er bijna weer de weg mee op!

Foto's zeggen jullie? Dan kríjgt u foto's:

[www.mijnalbum.nl]

Later zullen nog wel wat meer foto's volgen die met een andere camera zijn gemaakt... Ik kan niet wachten tot we met dat ding de weg op kunnen! PS als er iemand nog een sankey wil hebben... ik weet er wellicht nog één...

Groeten!
Jeffrey109

Re: sankey... let there be light!

Bericht door Jeffrey109 »

Hey Menno

mooi dat je er de weg mee op mag
zie je binnenkort wel verschijnen met de sanky

groeten Jeffrey
Land Rover 109 Serie III 2.25 Diesel 1977 ex-leger
Frank Peek

Re: sankey... let there be light!

Bericht door Frank Peek »

Hallo kapitein iglo,

Als het een 3/4 tons uitvoering betreft ben ik geinteresseerd. Kan je wat meer info geven over de aanhanger.

m.v.g.

Frank Peek
Nuenen
Plaats reactie