Ik vertrek....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Patrick

Ik vertrek....

Bericht door Patrick »

...dat is de titel van het Tro(t)s-programma waarin gisteren 2 Fendies een 'aanwezige' rol speelden.

Het programma gaat over gezinnen die richting het buitenland vertrekken voor een nieuwe uitdaging.

Dit gezin uit Middelburg vertrok richting Frankrijk om daar een hotel voor sportvliegers te beginnen.

Vooraf werden 2 nieuwe Defenders gekocht (90 en 110) waarna het gezin richting Frankrijk vertrok.
Achter de 110 een aanhangertje, dus de 110 met zwaailicht aan want ze waren bang dat ze de Brug van Millau niet op zouden kunnen vanwege de helling:-?

Aangekomen in Frankrijk was nog niet zeker of het huis wat ze gekocht hadden hun eigendom zou worden :-?

De kinderen werden echter wel elke keer in stijl naar hun nieuwe school gebracht (110 :-)

Regelmatig kwam Pa voorbij op z'n John Deere landgoed-karrertje, altijd met zwaailicht aan (het zal wel een zwak zijn geweest)
Hij deed graag alles zelf: mooie uitdaging voor hem dan: het onderhoud van z'n Fendies ;-)

Uiteindelijk kwam het verhaal toch nog goed: het gezin kon een goede intrek nemen in het huis met 10 slaapkamers e.d. en Pa kon z'n vliegtuig in de achtertuin laten landen

Duidelijk een gevalletje van 'geld speelt geen rol', maar gelukkig wel met veel Defender op TV.

4x4-groeten,
Patrick
www.4x4andmore.com
paulus

Re: Ik vertrek....

Bericht door paulus »

die geld speelt geen rol mentaliteit zie je helas wel veel
gekke is dat het meestal bij anderen is hé

leuke tv toch zo met die deffs
Kirst

Bericht door Kirst »

Maar liefst 2 nieuwe Fendies? Zo, toe maar...... tmag wat kosten!
Huis met 10 slaapkamers?
Wij weten nog niet eens waar we onze Britse gasten moeten laten met Pasen. Dus die krijgen een grote tent op het stuk land hierachter.
Vliegtuig in de tuin? Wij wonen vlakbij een legerbasis, dus we mogen regelmatig "genieten" van Apaches boven ons stulpje.
Maar we klagen niet, hoor. Liever zij in Frankrijk dan wij.
(Wel lekker weer, overigens)
Als we ooit eens gaan emigreren dan is het Engeland, maar dan ga je er qua klimaat ook niet echt op vooruit, natuurlijk.
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Dan vergeet je het zuid-engelandse warmere micro-klimaatje,...

ik heb hier nog geen palmen kunnen groeien hoor

Roland @ work
Kirst

Bericht door Kirst »

Ja, dat zeggen ze, he? Wij zijn er (nog) niet geweest.
Een vriendin van ons wel, en die zegt dat er "maar liefst" 2 palmbomen staan.
Engeland schijnt ook een tropische tuin in de buitenlucht te hebben.
(Wel ter bescherming geplant tussen een grote haag)
Toch een heel mild zeeklimaat, dus!
Maarrrrrr..... het is er nooit zo warm als in Italie of Frankrijk. (Wel mooier.....)
Pim

Bericht door Pim »

Ach dan wordt het bij ons behelpen met een 101FC en een SII SWB. Maar wel met palmbomen!

Pim
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Hier in Zeeland, Gapinge,in de buurt van Veere, hebben we 5 palmen, 3 bananen, 3 olijfbomen, een paar vijgen en nog wat mediterraan spul staan dat lekker doorgroeit.
En ik moet zeggen dat het hier toch niet overdreven warm is.......
Kirst

Bericht door Kirst »

Dus naar Zeeland "emigreren" is dan ook nog een optie? Mooi, daar!
Maar al die Duitsers in die kuilen........
Heb niets tegen Duitsers, hoor.
Maar dat je in het Duits word aangesproken en alles in het Duits staat geschreven.......... pffff.......
Aber Zeeland ist ganz tol!
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Misschien bedoel je Inverewe garden aan de Schotse kust?
[www.nts.org.uk]

Daar in de buurt is ook het erg lieflijke plaatsje Plockton, waar het kleine oude haventje omringd wordt door palmen:
[www.plockton.com]

Het echt milde Britse klimaat vind je trouwens veel zuidelijker.

Overigens is het ook hier mogelijk om in de volle grond winterharde palmen te houden als Trachycarpus Fortunei of Trachycarpus Takil:
[en.wikipedia.org]

Van die tweede soort heb ik nog een heleboel eenjarige zaailingen staan, dus als iemand ze eens in de volle grond wil proberen...

Hermen
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Hier in twente hebben we bananen, kiwi's en appels....

Op de fruitschaal liggen

(en wij dromen nog steeds van Cyprus)
Kirst

Bericht door Kirst »

De naam komt me wel bekend voor, ja.
Lijkt me grandioos, een exotische tuin in The U.K.
Gaan we ook nog een keer bekijken, net zoals Hadrian's Wall, William Wallace monument, Ediburgh, dit jaar naar Italie, op bezoek bij onze Britse vrienden in East-Sussex, over 2 jaar naar Marokko, enz, enz, enz.......
Hoop plannen......
A3

Bericht door A3 »

en hebben onze eigen wijn......

in de supermarkt gekocht ;-)
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

en ik maar denken....weer een vacature hier in tilburg
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

Hier op Bonaire zijn zelfs de meeste planten nog te lui om de grond uit te komen.
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Je bent welkom hoor! En dat Duits......ach, niet naar luisteren.
Ondertussen zijn de kuilen al weer dicht. Nog een paar maanden en dan gaan "ze" weer.
Plaats reactie