wanneer tdi,wanneer td5
wanneer tdi,wanneer td5
ben me een beetje aan het orienteren voor de aankoop van een laro diesel. Zou een goeie willen voor beperkt geld maar die lijken niet te vinden.. (of dat will de hele wereld..) Bij het kopen van een diesel: wanneer de voorjeur voor een tdi en wanneer een td5?
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Als je van elektronica en een dure auto in onderhoud en aanschaf houdt dan kies je voor een Td5. De 300 Tdi is eveneens prijzig doch al wat makkelijker te verkrijgen. De 200Tdi is daarintegen zogezegd Bomb Proof en is goed verkrijgbaar tegen een redelijke (aan de hoge kant) prijs. Ik ben voor de 200Tdi gevallen na jaren 2,5Td gereden te hebben.
Succes.
Gert
Succes.
Gert
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Een Td5 is beslist niet duurder dan een TDI in onderhoud.
Spreek uit eigen ervaring.
Martin.
Spreek uit eigen ervaring.
Martin.
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Zelf heb ik het niet zo op die elektronica. Als het stuk gaat is het meestal niet zelf te repareren. Ook is het soms kwetsbaarder, zo las ik een tijdje geleden in de 4WD hoe een Defender in spanje strande in een diepe plas water toen er water bij het gaspedaal kwam dat ook elektronisch gaat in de Td5? :-s
Duke
Duke
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Ik las onlangs een test in een Engels dagblad waarin de nieuwe Discovery Td5 de hemel in geprezen werd vanwege de enorm goede prestatie, zowel on als offroad.
Alleen de slotzin gaf mij te denken, waarin werd gezegd. The Discovery Td5 is an absolute remarkable car and much better than its Japanese competition, but I will never drive it to Africa, becouse what to when the computer breaks down.
Edgar
109V8
Alleen de slotzin gaf mij te denken, waarin werd gezegd. The Discovery Td5 is an absolute remarkable car and much better than its Japanese competition, but I will never drive it to Africa, becouse what to when the computer breaks down.
Edgar
109V8
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Edgar,
dan is de man (of vrouw) die de test heeft geschreven nit goed op de hoogte geweest van de faciliteiten die Land Rover over de gehele wereld heeft en het kunnen van een Land Rover.
Als de computer ermee stopt, koppel je hem los en kun je gewoon verder rijden.
Echter zonder het extra vermogen, dus als een standaard 2,5 N/A.
Verder beschikt Land Rover over een netwerk van Dealers, ook in Afrika, waar een nieuwe computer, of onderdelen, ingebouwd kan worden.
Bovendien zou hij/zij dat ook met een Jap niet aandurven want daar zitten ook computers in.
Een beetje een schot in het duister dus.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
dan is de man (of vrouw) die de test heeft geschreven nit goed op de hoogte geweest van de faciliteiten die Land Rover over de gehele wereld heeft en het kunnen van een Land Rover.
Als de computer ermee stopt, koppel je hem los en kun je gewoon verder rijden.
Echter zonder het extra vermogen, dus als een standaard 2,5 N/A.
Verder beschikt Land Rover over een netwerk van Dealers, ook in Afrika, waar een nieuwe computer, of onderdelen, ingebouwd kan worden.
Bovendien zou hij/zij dat ook met een Jap niet aandurven want daar zitten ook computers in.
Een beetje een schot in het duister dus.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: wanneer tdi,wanneer td5
TD5 iedere 20000 km onderhoud en de 300TDI iedere 10000km dus is de TD5 de helft goedkoper in onderhoud wat eigenlijk voor ons weer minder leuk is natuurlijk;-)
de groeten Frank
de groeten Frank
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Ik heb een 200 tdi discovery en een Td5 110, beide zijn zeer fijne motoren.
Echter de Td5 is soepeler, snellere reactie op pedaal en stiller.
Met beide zou ik zo naar Afrika gaan als ik de tijd had......
Zover ik kan zien (berteft ervaring) heeft de 200 Tdi meer controle nodig,
zo nu en dan een ander bij stellen, aandraaien enz.
De Td5 heeft hier minder last van. Ook geeft de ECU aan wanneer er iets mis is.
En zoals eerder geschreven , loskoppelen en verder tuffen.
Heb het nog niet geprobeerd.
Jeroen
Echter de Td5 is soepeler, snellere reactie op pedaal en stiller.
Met beide zou ik zo naar Afrika gaan als ik de tijd had......
Zover ik kan zien (berteft ervaring) heeft de 200 Tdi meer controle nodig,
zo nu en dan een ander bij stellen, aandraaien enz.
De Td5 heeft hier minder last van. Ook geeft de ECU aan wanneer er iets mis is.
En zoals eerder geschreven , loskoppelen en verder tuffen.
Heb het nog niet geprobeerd.
Jeroen
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Als je de ECU loskoppeld dan doet de TD5 helemaal niks meer. Als het niet nodig is (en dat is eigenlijk dus nooit!) laten zitten om storingen te voorkomen.
De ECU regelt alles voor de motor en is hetzelfde noodzakelijke ding als een diesel zonder verstuivers loopt ook niet.
Het is wel zo dat als er een storing ontstaat in het motormanagement dat er een noodloopprogramma het management overneemt maar met beperkingen zoals max toerental/vermogen maar je komt altijd thuis of bij een specialist.
Het blijven gewoonweg geweldige motoren.
groeten Frank
De ECU regelt alles voor de motor en is hetzelfde noodzakelijke ding als een diesel zonder verstuivers loopt ook niet.
Het is wel zo dat als er een storing ontstaat in het motormanagement dat er een noodloopprogramma het management overneemt maar met beperkingen zoals max toerental/vermogen maar je komt altijd thuis of bij een specialist.
Het blijven gewoonweg geweldige motoren.
groeten Frank
Re: wanneer tdi,wanneer td5
Duke,
Als je met een TD5 rijdt dan lijkt het me dat die nog zo nieuw zijn dat je er zelf toch al niet al te veel aan mag/kan doen ivm de garantie. Daarnaast is het overigens wel zo dat de electronica de auto later minder aantrekkelijk maakt voor de doe het zelver omdat je er inderdaad wat minder zelf aan kunt doen. Aan de andere kant heeft de electronica ook veel voordelen..... ABS/ETC... ik heb geen sperdifs nodig.
Ciao, Hugo
Als je met een TD5 rijdt dan lijkt het me dat die nog zo nieuw zijn dat je er zelf toch al niet al te veel aan mag/kan doen ivm de garantie. Daarnaast is het overigens wel zo dat de electronica de auto later minder aantrekkelijk maakt voor de doe het zelver omdat je er inderdaad wat minder zelf aan kunt doen. Aan de andere kant heeft de electronica ook veel voordelen..... ABS/ETC... ik heb geen sperdifs nodig.
Ciao, Hugo