OT Renault Twingo vraagje
OT Renault Twingo vraagje
Totaal en compleet OT, maar mijn moeder heeft gisteren een 2e hands Twingo gekocht. Nu belde ze me vanavond op dat het ze niet lukt om de achterbank te verschuiven.
In een Twingo kan je de gehele achterbank naar voren of naar achteren schuiven.
Er zit in het midden aan de voorkant van de zitting een grote ijzeren beugel waar je aan zou moeten trekken of duwen om de achterbank te verschuiven.
Om de één of andere manier lukt dat niet. Aangezien het instructie boekje niet aanwezig is komen ze er niet uit. Mijn vader is een onzettende handige timmerman, maar auto's zeggen hem niets. Zelfs een beetje metaal techniek is niets voor hem.
Voordat ik er morgen naartoe ga kan iemand hier misschien een tip geven. Moet je de hendel nog omhoog of omlaag duwen ofzo om hem te ontgrendelen ofzo?
Gr,
JohanL
88" series IIa
In een Twingo kan je de gehele achterbank naar voren of naar achteren schuiven.
Er zit in het midden aan de voorkant van de zitting een grote ijzeren beugel waar je aan zou moeten trekken of duwen om de achterbank te verschuiven.
Om de één of andere manier lukt dat niet. Aangezien het instructie boekje niet aanwezig is komen ze er niet uit. Mijn vader is een onzettende handige timmerman, maar auto's zeggen hem niets. Zelfs een beetje metaal techniek is niets voor hem.
Voordat ik er morgen naartoe ga kan iemand hier misschien een tip geven. Moet je de hendel nog omhoog of omlaag duwen ofzo om hem te ontgrendelen ofzo?
Gr,
JohanL
88" series IIa
Re: OT Renault Twingo vraagje
Je moet de beugel net als bij de meeste voorstoelen omhoog trekken en dan moet je de bank kunnen verschuiven. Je kunt het beste in het midden op de bank gaan zitten. Dit gaat over het algemeen heel gemakkelijk.
Niels,
Dat vermoeden had ik al, die hendel moet eerst omhoog of omlaag.
Morgen maar eens langs bij opa en oma en kijken wat ze fout doen. Misschien is er wel iets kapot waardoor het niet werkt.
In ieder geval bedankt.
Gr,
JohanL
88" series IIa
Dat vermoeden had ik al, die hendel moet eerst omhoog of omlaag.
Morgen maar eens langs bij opa en oma en kijken wat ze fout doen. Misschien is er wel iets kapot waardoor het niet werkt.
In ieder geval bedankt.
Gr,
JohanL
88" series IIa
Klopt, zo werkt'ie bij m'n moeders auto ook. Hoef je niet eens op te gaan zitten en hij is zo te verschuiven zodra je de beugel omhoog doet.
Jurriaan.
Jurriaan.
Heb mijn vader net gebeld en gezegd dat het toch vrij simpel moet zijn.
Blijkt hij met auto's toch iets handiger te zijn. Hij had onder de bank gekeken en gezien dat dat inderdaadde manier is waarop de bank verschoven zou moeten worden.
Wat hij echter ook zag is dat er iets vervormd is aan de gordels, daar waar je de gordel in stopt. Hij had het vermoeden dat er ooit iets zwars op de achterbank is gezet.
Morgen kijken we er samen even naar en hopelijk kunnen we dit oplossen door, "op zijn land rovers" met gepast geweld één en ander terug buigen.
Gr,
JohanL
88" series IIa
Blijkt hij met auto's toch iets handiger te zijn. Hij had onder de bank gekeken en gezien dat dat inderdaadde manier is waarop de bank verschoven zou moeten worden.
Wat hij echter ook zag is dat er iets vervormd is aan de gordels, daar waar je de gordel in stopt. Hij had het vermoeden dat er ooit iets zwars op de achterbank is gezet.
Morgen kijken we er samen even naar en hopelijk kunnen we dit oplossen door, "op zijn land rovers" met gepast geweld één en ander terug buigen.
Gr,
JohanL
88" series IIa
Re: Renault Twingo vraagje
De vorige eigenaar heeft vast een Land Rover gekocht om z'n zware spullen mee te vervoeren
Succes met oplossen...
Jurriaan.
Succes met oplossen...
Jurriaan.
Re: Renault Twingo vraagje
Kijk dan even goed naar sporen van bijspuiten en verkreukelen. Gordelophanging die verbogen is door iets zwaars kan namelijk ook het gevolg zijn van een aanrijding waarbij er een zwaar persoon de gordel aanhad. Als die 80kg weegt gaat er wel een paar honderd kilo naar voren bij een aardige klap.
Met mijn schoonzus eens naar een auto wezen kijken. Het ding wat ze gevonden had zag er strak uit maar nazoeken leerde dat hij 2 jaar had stilgestaan, opnieuw was gespoten en er wat vervormingen in diverse ophangpunten zaten. Oftwel een opgeknapt schadegeval.
Fred101
Met mijn schoonzus eens naar een auto wezen kijken. Het ding wat ze gevonden had zag er strak uit maar nazoeken leerde dat hij 2 jaar had stilgestaan, opnieuw was gespoten en er wat vervormingen in diverse ophangpunten zaten. Oftwel een opgeknapt schadegeval.
Fred101