Reis naar Schotland (Iemand tips?)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Kirst

Reis naar Schotland (Iemand tips?)

Bericht door Kirst »

Deze zomer wordt het voor ons dus Italie, zoals we hadden gepland.
Het jaar erop (dus zomer 2008) gaan we dan eindelijk naar Schotland.
Lopen we te ver op de feiten vooruit? Welnee!
De voorpret is minstens zo leuk: reisgidsen halen, de kaart raadplegen, speuren op internet, dat soort dingen.
Wie heeft al een autovakantie in Schotland gedaan en heeft misschien nog goede tips voor ons? Misschien nog een leuke route binnendoor?
Engeland is ons al jaren bekend, maar we willen het eens hogerop zoeken.
The Hadrian's wall de moeite waard? Edinburgh echt zo toeristisch? Glasgow industriestad? Misschien nog ergens een leuk automuseum? Het schijnt dat je off-road kan rijden op een speciaal aangelegd terrein bij Land Rover?

En hoe zit het in Groot Brittannie eigenlijk met het groeten tussen de Defenders?
Want hier doen we dat wel, maar daar? (Voordat we daar als een stel debielen gaan zitten zwaaien en die Britten denken: "What the hell?&quot

Er is vast wel iemand van jullie daar geweest. Brand los!
bambam

Re: Reis naar Schotland (Iemand tips?)

Bericht door bambam »

Ha Kirst
Ik ben er een tijdje geleden geweest en ik vindt het ruige uiterste noorden (Durness) het mooiste. maar ja , This voor iedereen verschillend. Smaken verschillen.
Ik ben er van overtuigt dat je heel schotland mooi vind.
De schotten zijn TOFFF
Harry & de 'RUS'

Bericht door Harry & de 'RUS' »

Zwaaien naar elkaar is niet zo vreemd: het blad 'Land Rover Monthly' heeft zelfs enige tijd een sticker uitgegeven, die je op de auto kon plakken. Arie Ducktarie heeft er een, weet ik toevallig.
Ook in Engeland is het echter veelal zwaaien naar Series en Defenders; de nieuwere types weten het (nog) niet......

Hadrian's Wall is inderdaad interessant; overigens ook mooi landschap! Edinburgh is niet toeristischer dan Nederlandse steden, behalve op het Edinburg Festival of de Taptoo (voor data: googlen). Glasgow was vroeger een zwartgeblakerde industriestad; nu allang niet meer. Er is veel geld ingepompt om gebouwen te restaureren.

Belangrijkste tip: aan de linkerkant van de weg rijden (dat noemen ze daar de 'right side of the road'). Rare lui die Engelsen & Schotten.

Mvg
Harry & de 'RUS'
(1983 Series 3 ex-British Telecom Telephone District 'Scotland West'; wij hebben in Engeland gewoond van '99-'02 en zijn diverse keren naar Schotland geweest)
Constantijn

Bericht door Constantijn »

Mocht je langs Loch Ness rijden, dan zou ik langs de zuidzijde rijden, is een rustiger route dan aan de noordzijde(met leuke points of view), en in Foyers kun je leuk overnachten. (Foyers Bay House -zoek met Google- , met uitzicht op het Loch...) Niet schrikken als je 's morgens vroeg opgewekt wordt door luid gegil van RAF piloten welke laag over het Loch scheren...
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Die piloten kunnen toch niet gillen als ze een masker dragen ?

Maar Schotland is idd erg mooi vooral voor de rust het noordelijke deel
herbert

Bericht door herbert »

Ik heb heel schotland gezien, ben er twee keer geweest. Het mooiste vind ik het gedeelte rond om Fort William. Altans de natuur.

(geboekt via buro britian - zeer goed bevallen, ben er dit jaar mee naar noorwegen geweest)
Let op met tanken, in het noordelijke gedeelte 10 pence duurder dan in de stad. Voordelig tanken bij supermarkten. krijgt vaak korting als er ook inkopen doet.

kijk ook of er highland games zijn, zeer mooi om te zien.
fred101

Bericht door fred101 »

Ik ben ook in het noorden geweest (met de motor). We huurden een stacaravan in Inverness.
Lag boven op de heuvel met uitzicht over de baai. Fort William was idd mooi. Durness was qua landschap het mooist vond ik ook.
Wij hebben ook de zuidelijke route om loch ness genomen en bij een stuwdam kwamen we rendieren tegen. Het jaar ervoor zochten we ze in noorwegen en hier liepen ze in het wild.

Fred101 die bijna ieder jaar in noord engeland zit
Plaats reactie