roest

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gerben

roest

Bericht door gerben »

heeft er iemand ervaring met het product "owatrol rls" ??

de zijkant van de verbrande lightweight (van het chassis dus) is redelijk aan het roesten en moet dus even behandeld worden.....

gerben lw
Aad Koene

Re: roest

Bericht door Aad Koene »

Gerben,

Met de zoekfunctie kun je alle oude berichten hierover teruglezen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Edgar

Bericht door Edgar »

Hoi Gerben,

Dit is het mooiste product ter wereld. Ik zit niet alleen in Landrover maar ook in Bootjes zo nu een dan. Owatrol meng je met de menie die je als eerste laag op het staal brengt.
Eigenlijk gaat het als volgt:

Eerste laag: Mengsel 25% Owatrol 75% witte menie
Tweede laag: Mengsel 10% Owatrol 90% witte menie
Derde laag : Mengsel 10% Owatrol 90% rode menie
Vierde laag: Mengsel 10% Owatrol 90 afdek lak
Vijfde laag: Afdek lak.

Ik heb dit toegepast op de kale huid van een stalen boot, na vijf jaar in het water is er nog geen roest te zien.

De genoemde meng verhoudingen ben ik niet meer 100% zeker van. Voor de exacte mengverhouding zou je de Desi verffabriek kunnen bellen in Delfzijl, heb ik ook gedaan. De combinatie van verf en owatrol geeft het zelfde resultaat als een twee componenten coating die ze ook op schepen gebruiken.

Succes
Vincent

Bericht door Vincent »

Hoi Gerben,

Ik kan het alleen maar met Edgar eens zijn, alleen ik heb m ook nog in plaats van terppentine in de aflaklaar gebruikt als verdunner. Dit werkt beter dan terpentine omdat het hiet uit je lak verdampt en de lak mooi vloeit.

Succes
Vincent
gerbrand

Bericht door gerbrand »

Hallo Gerben.

Owatrol RLS (dit is al een mengsel met lood menie) heb ik zelf ook gebruikt ,Het is echt perfect spul.
Wel afdekken met verf oid. want het trekt water aan.
Er is ook Owatrol zonder de lood menie. werkt ook goed .

Groeten en succes
Gerbrand Hos
andre

Bericht door andre »

even een koerte vraag, de landrover is tocvh grotendeels aluminium, kan dit op aluminium of alleen op de stalen delen ?
gerbrand

Bericht door gerbrand »

Alleen op ferro, aangezien aluminium en lood(menie) niet van elkaar houden.
Natuurlijk ook geen zinkverf over de Owatrol RLS smeren.

Succes en groeten Gerbrand.
Evert Jan

Bericht door Evert Jan »

Is met owatrol altijd wel uitkijken het wordt namelijk niet echt hard. RLS is wel geweldig spul maar het is zoals met alle lakke hoe meer laagjes verf hoe leuker. RLS moet je verder ook goed aflakken omdat anders alle lood er weer uit stroomt.

Evert Jan
Plaats reactie