Nog 1 maal extra verlichting

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank Korver

Nog 1 maal extra verlichting

Bericht door Frank Korver »

Okay voor iedereen nog 1 maal en dan stoppen we met de discussie, extra verlichting mag twee voor op bumper mits;

1) maximaal 40 cent. uit zijkant auto gerekend.
2) alleen kunnen branden wanneer grootlicht aan gaat, al dan niet met een eigen schakellaar.

Hoe komen wij dan aan de wijsheid, nu het viel mij de eer een steekproef te krijgen tijdens APK na vorige week een afkeuring te hebben gehad. Dus Daktari is nu in orde met een RDW APK keuring. Wij kunnen er weer een jaar tegen, oja en de volgende keer even de kruiskoppelingen in de gaten houden meneer.

groeten Frank en Henk en Daktari
Dirk

Re: Nog 1 maal extra verlichting

Bericht door Dirk »

Triest dat ook keurmeesters zoveel fouten maken. De regel van twee geldt alleen voor breedstralers (mistlampen). Inderdaad max 40 cm van het meest uitstekende deel van de wagen. Dan mag je nog een bermlicht en een richtlicht hebben (twee verstralers). Tot zover is het geheel aan regeltjes heel duidelijk. Discussie ontstaat daarna vooral over met grootlicht mee geschakelde lampen en werklampen aan de voorkant. Kijk dat is half/half en vaak ook niet geregeld. Gooi ook nog het bouwjaar in de brei en zowel alles als niks kan dan nog. Details weten? Kijk even op de website van de RDW (www.rdw.nl dacht ik) en zoek onder wetsteksten (SDU) naar bermlicht, richtlicht, mistlicht en werklicht. Steek dar veel geduld in en besluit vooraf dat niemand, maar dan ook niemand je gek kan maken. Dan komt alles goed, ...hoop ik. Ik heb laatst in de steekproef gezeten en met de RDW'er en al z'n boeken op de garagevloer gezeten, daarna mocht alles maar ik dat dat komt omdat ie een beetje moe van me werd en het koud begon te krijgen. Overigens bleek toen dat ik het zelf eerst ook verkeerd had en ik had er nogwel zo op zitten blokken. O,ja voor lampen even wiwo bellen hoor: absolute prijskrakers ( klein beetje reclame moet kunnen hoor

Dirk met Laro stawag te koop
Plaats reactie