Hallo,
Nog bedankt voor de vele goeie tips naar aanleiding van onze vorige vraag (hoe de cabine van een ex-leger 110 te isoleren).
Op www.paddockspares.com vonden we een isolatieset en een mattenset (elk GBP 42.50 excl. VAT en GBP 18.50 verzendkosten). Is een stuk duurder dan zelf campingmatjes op maat snijden, maar het zit in een keer goed.
Maar werkt het ook? De isolatieset is een soort vilt, hebben we ons laten vertellen (we konden de foto niet in dit bericht kopieren) en de mattenset is standaard. We hebben in een gewoon commercieel voertuig ook dit soort isolatie gezien, waarschijnlijk is dit gewoon standard issue. Zou het zin hebben om dit aan te schaffen? Het kost best een bom duiten, ook als we er een gezamelijke bestelling van maken).
We horen graag van jullie.
Groeten,
Jasper en Eva
Isolatieset
Re: Isolatieset
of het zinvol is kan ik niet zeggen.
Maar Hendrik doet altijd een voorstel als hij iets bij paddock besteld.
En dan kan je samen bestellen en deel je de verzendkosten.
Al een paar keer gedaan bevalt goed.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Maar Hendrik doet altijd een voorstel als hij iets bij paddock besteld.
En dan kan je samen bestellen en deel je de verzendkosten.
Al een paar keer gedaan bevalt goed.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Als het een goeie set is, bestel ik hem graag met Hendrik en de rest om de kosten te drukken.
groet,
Jasper
groet,
Jasper
Jasper en Eva,
De rubbermatten set is een standaard LR artikel, het help isoleren en je schoenen schoonhouden.
De vilten isolatie kun je ook in Nederland kopen, goedkoper en met een stukje huisvlijt.
Beter is het om een isolatie materiaal te kiezen dat minder vocht op neemt zoals polyethyleenschuim of cocosvilt.
Sommigen gebruiken zelfs ondertapijt als isolatie en werkt goed.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
De rubbermatten set is een standaard LR artikel, het help isoleren en je schoenen schoonhouden.
De vilten isolatie kun je ook in Nederland kopen, goedkoper en met een stukje huisvlijt.
Beter is het om een isolatie materiaal te kiezen dat minder vocht op neemt zoals polyethyleenschuim of cocosvilt.
Sommigen gebruiken zelfs ondertapijt als isolatie en werkt goed.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Ik heb ong. 1cm dikke kampeermatjes als isolatie gebruikt en ben zeer tevreden. Mocht je het nog netter willen hebben: ik was laatst bij Get Visual Landrovers in Amersfoort (www.getvisual.nl), daar zijn ze bezig om in eigen beheer hemels te maken. Dat zag er heel erg netjes uit, en kun je na de isolatie er over (eigenlijk onder) spannen.
gr. Chris
gr. Chris