Hallo Prikkers,
heb laatste tijd een nogal "stevig" olieverbruik geconstateerd in m'n 2.5 N/A van 83 die +- 190.000km heeft. Heb vooral autostrade gereden (+- 100km/h) en verbruik ligt rond de 2l/400 à 500km. Heeft onderstaande link daar misschien iets mee te maken want ik kan maar geen lek of plassen vinden. Aan de vuldop bovenaan lekt ook wat olie eruit dat over het blok loopt dan. Rook is beetje zwart"achtig" maar zeker geen walm die blijft hangen of zo..
[beta.prikpagina.nl]
Bedankt bij voorbaat voor alle hulp.
Olieverbruik 2.5 N/A
Re: Olieverbruik 2.5 N/A
Blauwe walm bij het starten?
Blauwe walm bij gas los laten?
Wellicht de rubber cubs van de klepstelen die hard geworden zijn.
Een compressietest kan duidelijkheid geven over verdere slijtage van onderdelen.
Apke
Blauwe walm bij gas los laten?
Wellicht de rubber cubs van de klepstelen die hard geworden zijn.
Een compressietest kan duidelijkheid geven over verdere slijtage van onderdelen.
Apke
wie kan er verstuivers testen in limburg of oost brabant
van een 2,5 n/a diesel natuurlijk
jo
van een 2,5 n/a diesel natuurlijk
jo
Testen lukt me wel, Jo....
Je kan het eventueel zelf doen!
Bart.
Je kan het eventueel zelf doen!
Bart.
en een olieverbruik kan dat ook door een kapotte koppakking komen.
ik denk namelijk dat de koppakking kapot is want er loop olie langs het blok onder de uitlaat/inlaat maar ik kan niet zien waar.
het komt niet van het kleppendeksel die is droog (zeldzaam maar waar)
jo
ik denk namelijk dat de koppakking kapot is want er loop olie langs het blok onder de uitlaat/inlaat maar ik kan niet zien waar.
het komt niet van het kleppendeksel die is droog (zeldzaam maar waar)
jo
Zijn er eventueel prikkers in Zeeland die zo een test zouden kunnen doen, (tegen vergoeding) zodat ik ook eens kan zien hoe de vork in de (klep)steel zit? Ik kom namelijk regelmatig in de regio Sluis/Aardenburg en wil alles leren wat er te leren valt en ook weten wat eraan scheelt.
groetjes.
Marc.
groetjes.
Marc.