historie van mij Laro

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
harro

historie van mij Laro

Bericht door harro »

Puur voor de lol een beetje aan het pluizen geweest in de geschiedenis van mijn laro... Via het heritage motor centre een certificaat gekregen (volgens mij is dat de beroemde Mister Pagan?) en via de RDW zelfs het orginele engelse kenteken achterhaald!
Voor de wat recentere geschiedenis (sinds de import in NL in augustus 1997) vroeg ik mij af of er iemand de DR-28-50 toevallig kent... een blauwe 109" stawag. Misschien dat bijv de eerste eigenaar nog iets kan vertellen over de auto voor de import...

Groet'n Harro
Gert

Re: historie van mij Laro

Bericht door Gert »

Hey Harro,

Knap staaltje van de RDW, heb je in Engeland al historie van je auto kunnen vinden ? Overigens is de Heritage Motoring Centre niet hetzelfde als mr. Pagan.
De HMC is een instelling waar naast een collectie van historische voertuigen ook een groot archief is. mr. Pagan werkt bij Landrover in Solihull en hij kijkt puur naar de productiedata, eventuele bijzonderheden en soms schijn je nog meer informatie te krijgen. Van de HMC krijg je een certificaat, en van mr. Pagan krijg je een keurige brief met daarop de "on or about" productiedatum. mr. Pagan vraagt overigens tegenwoordig 15 pond voor zijn diensten, te voldoen via een cheque. Een cheque blijkt na navraag bij mijn bank al 40 euro te kosten.

Groeten,

Gert
harro

Re: historie van mij Laro

Bericht door harro »

Ok, Ik vermoedt dat ik van Mr. Pagan dus weinig meer te weten kom dan van het HMC.

Ik weet dat de auto op 23 april 1971 is geleverd aan Colliers Ltd in Birmingham. Op 3 mei is het UK kenteken afgegeven (GUY 600J) en later is auto nog geserviced door een bedrijf dat Laugthon Goodwin & Co. heet in Kidderminster (niet ver van Birmingham) Ik denk dat 'ie daar dus in de buurt gebleven is.

Op de site van de DVLA kun je trouwens UK-regs opzoeken (http://www.vehiclelicence.gov.uk/EvlPortalApp/index.jsp)

De RDW had ik gewoon via de website benaderd, ik heb ook het V5 nummer gekregen, ik kan daar alleen geen kopie van krijgen omdat het voertuig niet zelf ingevoerd heb... maar dat heb ik toch niet nodig.
Al met al best een leuke speurtocht...

Harro
Plaats reactie