nokkenas 3.5 v8 welke??
Re: nokkenas 3.5 v8 welke??
in een vorige discussie:
Auteur: Rob (---.dial.kabelfoon.nl)
Datum: 03-08-2005 14:53
Bij mij hoor je de klepstoters stevig tikken. Het vreemde is dat dit niet bij staionair lopen te horen is, maar we bij lage toeren bij belasting.(geen pingelen)
Er is mij verteld als de klepstoters versleten (door te weinig olieverversen) zijn, de nokkenas ook wel slijtage vertoont. Dit door het niet meer draaien van de klepstoters.
Een trucje is vlak voor het aftappen van de oude olie voor het olieverversen een litertje ATF er in te mikken en de motor hier zonder zware belasting een tijdje mee laten draaien. ATF maakt lekker schoon.
Ook hoorde ik dat het gebruik van motorolie voor diesels (bijv. Rotela of Rimula van Shell) een reinigende werking te hebben. Ik zou dat niet gebruiken in een oud vervuild blok ivm loskomen van ongewenste vuildeeltjes!
Uit de boeken:
3,5 carb:
inl open 36 BTDC
inl dicht 64 ABDC
uitl open 74 BBDC
uitl dicht 37 ATDC
3,5 injectie
inl open 24 BTDC
inl dicht 52 ABDC
uitl open 62 BBDC
uitl dicht 14 ATDC
3,9 injectie
inl open 32 BTDC
inl dicht 73 ABDC
uitl open 70 BBDC
uitl dicht 35 ATDC
Als dit klopt zal de 3,9 nokkenas erg veel op de nokkenas lijken van het oude carburatiemodel.
Volgens mij kan dan een carburatienokkenas in een 3,5 EFI gemonteerd worden.
Spannend!!!!!!
We zien dus wel.
zie:
[www.prikpagina.nl]
ik ga eens nadenken of ik kan bedenken welke nou neter zou kunnen zijn. Jammer dat ik de lifthoogtes niet weet. Voor vermogen bij een hoog toerental wil jede klep lang open hebben, bij een laag toerental juist ver open
Auteur: Rob (---.dial.kabelfoon.nl)
Datum: 03-08-2005 14:53
Bij mij hoor je de klepstoters stevig tikken. Het vreemde is dat dit niet bij staionair lopen te horen is, maar we bij lage toeren bij belasting.(geen pingelen)
Er is mij verteld als de klepstoters versleten (door te weinig olieverversen) zijn, de nokkenas ook wel slijtage vertoont. Dit door het niet meer draaien van de klepstoters.
Een trucje is vlak voor het aftappen van de oude olie voor het olieverversen een litertje ATF er in te mikken en de motor hier zonder zware belasting een tijdje mee laten draaien. ATF maakt lekker schoon.
Ook hoorde ik dat het gebruik van motorolie voor diesels (bijv. Rotela of Rimula van Shell) een reinigende werking te hebben. Ik zou dat niet gebruiken in een oud vervuild blok ivm loskomen van ongewenste vuildeeltjes!
Uit de boeken:
3,5 carb:
inl open 36 BTDC
inl dicht 64 ABDC
uitl open 74 BBDC
uitl dicht 37 ATDC
3,5 injectie
inl open 24 BTDC
inl dicht 52 ABDC
uitl open 62 BBDC
uitl dicht 14 ATDC
3,9 injectie
inl open 32 BTDC
inl dicht 73 ABDC
uitl open 70 BBDC
uitl dicht 35 ATDC
Als dit klopt zal de 3,9 nokkenas erg veel op de nokkenas lijken van het oude carburatiemodel.
Volgens mij kan dan een carburatienokkenas in een 3,5 EFI gemonteerd worden.
Spannend!!!!!!
We zien dus wel.
zie:
[www.prikpagina.nl]
ik ga eens nadenken of ik kan bedenken welke nou neter zou kunnen zijn. Jammer dat ik de lifthoogtes niet weet. Voor vermogen bij een hoog toerental wil jede klep lang open hebben, bij een laag toerental juist ver open
nokkenas 3.5 v8 welke??
Ik wil mijn nokkenas vervangen i.v.m. slechte prestaties (alles al afgesteld en geen verbetering) maar nu hoor ik verschillende adviezen dus wil hier een wat duidelijkheid in.
het gaat om een3.5 EFI met carburateur .
de een zegt 3.9 nokkenas erin want die is sneller en de ander zegt originele 3.5 EFI nokkenas want die lift hoger (dus kleppen verder open ).
wie weet raad met goede argumenten.
wil het 1 keer en goed doen.
welke onderdelen buiten de nokkenas om moet ik hebben ? (heb wel een id maar wie weet vergeet ik nog wat)
groet Jeroen
het gaat om een3.5 EFI met carburateur .
de een zegt 3.9 nokkenas erin want die is sneller en de ander zegt originele 3.5 EFI nokkenas want die lift hoger (dus kleppen verder open ).
wie weet raad met goede argumenten.
wil het 1 keer en goed doen.
welke onderdelen buiten de nokkenas om moet ik hebben ? (heb wel een id maar wie weet vergeet ik nog wat)
groet Jeroen
Ik moet er binnenkort mischien ook aan geloven,
dus ik volg het draadje even met je mee
maar zover ik weet is het aangeraden om sowieso de klepstoters te vervangen
en bijvoorkeur ook de distributieketiing + tandwielen. maar dat was jou idee vast ook al.
ik heb nu 2 blokken, 1 in en 1 naast de auto. en ik ga kijken welke het best is van 2en. vind het namelijk erg zonde geld om aan een afgeschreven blok te gaan werken.
ik wil er een goede 200pk uit gaan halen. lijkt me mooi zat.
grtn,
Roland @ work
dus ik volg het draadje even met je mee
maar zover ik weet is het aangeraden om sowieso de klepstoters te vervangen
en bijvoorkeur ook de distributieketiing + tandwielen. maar dat was jou idee vast ook al.
ik heb nu 2 blokken, 1 in en 1 naast de auto. en ik ga kijken welke het best is van 2en. vind het namelijk erg zonde geld om aan een afgeschreven blok te gaan werken.
ik wil er een goede 200pk uit gaan halen. lijkt me mooi zat.
grtn,
Roland @ work
klepstoters heb ik van de zomer algedaan bij koppakking wissel had ze nog liggen
distri keting nog niet aan gedacht moet ook op de centen letten dus laat ik daar even vanaf hangen , weet niet wat zo'n setje kost.
en hoe wil je die 200 pk eruit halen ben benieuwd?groet Jeroen
distri keting nog niet aan gedacht moet ook op de centen letten dus laat ik daar even vanaf hangen , weet niet wat zo'n setje kost.
en hoe wil je die 200 pk eruit halen ben benieuwd?groet Jeroen
Misschien een rare vraag, maar een EFI met carburateurs ??????
Arthur
Arthur
geen rare vraag maar het is een blok uit een jongere RRC waar een EFI op heeft gezeten het voordeel is een hogere compressie verhouding
groet Jeroen
PS : was toevallig op voorraad 3 dagen voor ik op vakantie ging vorig jaar.
dus Wo: uitbouwen
Do: inbouwen
Vrij: 200 km proefrijden en afstellen (en inpakken)
Za: op naar frankrijk!!!!!!!!
groet Jeroen
PS : was toevallig op voorraad 3 dagen voor ik op vakantie ging vorig jaar.
dus Wo: uitbouwen
Do: inbouwen
Vrij: 200 km proefrijden en afstellen (en inpakken)
Za: op naar frankrijk!!!!!!!!
Hij was niet alleen op voorraad maar ook nog in de aanbieding
Maarre welke nokkenas........ geen idee
Maarre welke nokkenas........ geen idee
9.35 blok met EFI spruitstuk
met een IMPCO 225 mixer en verdamper
Headers met RVS sport pijp (met een heeeeel aardig zachte donkere roffel)
blok heeft volgens mij in goede staat al 160pk
op LPG heb je met een goed afgestelde motor geen verlies of zelfs winst.
headers kunnen al 20pk extra leveren
en met een goede nokkenas kom je dan zeker op een 200 paardjes uit lijkt me.
Ik denk trouwens zeker wel dat je een keuze moet maken voor koppel of PK's betreft de nokkenassen.
[www.v8tuner.co.uk]
grtn,
Roland @ work
met een IMPCO 225 mixer en verdamper
Headers met RVS sport pijp (met een heeeeel aardig zachte donkere roffel)
blok heeft volgens mij in goede staat al 160pk
op LPG heb je met een goed afgestelde motor geen verlies of zelfs winst.
headers kunnen al 20pk extra leveren
en met een goede nokkenas kom je dan zeker op een 200 paardjes uit lijkt me.
Ik denk trouwens zeker wel dat je een keuze moet maken voor koppel of PK's betreft de nokkenassen.
[www.v8tuner.co.uk]
grtn,
Roland @ work
er zijn voor de 3.5 ook high preformance cams in de handel van o.a piper! deze leveren gegarandeerd een stuk meer vermogen.
Je kunt ook gewoon gaan voor een standaard nokkenas, géén winst, maar wél een heel mooi en soepel draaiende V8.
Ga daar tussendoor, en neem een 3.9 EFI nokkenas...........
Groeten Rangie, die graag een helpende hand biedt als het zover is
Ps: we moeten gouw weer eens "buurten"
Je kunt ook gewoon gaan voor een standaard nokkenas, géén winst, maar wél een heel mooi en soepel draaiende V8.
Ga daar tussendoor, en neem een 3.9 EFI nokkenas...........
Groeten Rangie, die graag een helpende hand biedt als het zover is
Ps: we moeten gouw weer eens "buurten"
Mijn idee zou zijn:
een 3,5 efi heeft de kleppen het kortst open staan, en zal dus goed presteren onderin.
de carb heeft ze veel langer openstaan, das gunstig bij hogere toeren (is ook nodig met carb´s want daar komt de lucht minder makkelijk doorheen).
En de3,9 is daar een beetje tussenin.
ik zou de 3,9 kiezen. Of geld uitgeven en een echt snelle kopen. En voor vermogen zou ik ook de kop 1 of 1,5 mm laten vlakken, zeker op gas levert dit een beter rendement op.
groet frank
een 3,5 efi heeft de kleppen het kortst open staan, en zal dus goed presteren onderin.
de carb heeft ze veel langer openstaan, das gunstig bij hogere toeren (is ook nodig met carb´s want daar komt de lucht minder makkelijk doorheen).
En de3,9 is daar een beetje tussenin.
ik zou de 3,9 kiezen. Of geld uitgeven en een echt snelle kopen. En voor vermogen zou ik ook de kop 1 of 1,5 mm laten vlakken, zeker op gas levert dit een beter rendement op.
groet frank
ik ga dan maar voor de 3.9 as lijkt mij een goede optie.
Ron moeten we zeker even doen ,buurten, en de sleutelhulp is ook super natuurlijk
word waarschijnlijk ergens rond om de kerst.ik bel je nog wel.buurten kan uiteraard wel eerder.
iedereen bedankt voor de info.
groet Jeroen
Ron moeten we zeker even doen ,buurten, en de sleutelhulp is ook super natuurlijk
word waarschijnlijk ergens rond om de kerst.ik bel je nog wel.buurten kan uiteraard wel eerder.
iedereen bedankt voor de info.
groet Jeroen
Wat bedoel je met hoog compressie??????????
9.35cr 9.75cr 10.5 cr 10.75cr
Rene W. V8
9.35cr 9.75cr 10.5 cr 10.75cr
Rene W. V8
Ik wou dat het inderdaad zo snel ging met de pktjes.
Hoe het met deze conversie eerst maar eens op 170 pk.
Rene W. V8
Hoe het met deze conversie eerst maar eens op 170 pk.
Rene W. V8