brake failure valve
brake failure valve
weet er iemand misschien of het mogelijk is dat er verschillende type,s failure valve,s gemonteerd zijn?
ik heb een SIII uit 84 en het is een diesel
in de haynes staat er een afgebeeld maar die is anders.
bij mij zit er een soort extra drukventyl op de achterremmen die via een extra plunjer met drukveer geregeld word.
heel het apparaat is defect en geeft geen remdruk door naar achter. Ik zoek een andere maar deze is nergens bekend.
ik zie het wel, paulus
ik heb een SIII uit 84 en het is een diesel
in de haynes staat er een afgebeeld maar die is anders.
bij mij zit er een soort extra drukventyl op de achterremmen die via een extra plunjer met drukveer geregeld word.
heel het apparaat is defect en geeft geen remdruk door naar achter. Ik zoek een andere maar deze is nergens bekend.
ik zie het wel, paulus
Re: brake failure valve
Paul,
Kan dit een remdrukregelaar zijn voor de achterremmen? Waar zit hij eigenlijk?
Kees
Kan dit een remdrukregelaar zijn voor de achterremmen? Waar zit hij eigenlijk?
Kees
Daar lijkt het wel op Kees.
De 90/110 hadden ook dergelijke kleppen en wellicht is de klep van Paulus een van deze varianten.
Op een aantal series komen ze ook voor, maar je ziet ze niet veel.
Dennis B.
De 90/110 hadden ook dergelijke kleppen en wellicht is de klep van Paulus een van deze varianten.
Op een aantal series komen ze ook voor, maar je ziet ze niet veel.
Dennis B.
deze regelklep zit op het rechter chassisbeen net in de motorruimte.
mijn unit heeft 4 aansluitingen 2 in en 2 out
die in de haynes heeft 5 aansluitingen 2 in en 2 out voor en 1 out achter
mijn unit heeft 4 aansluitingen 2 in en 2 out
die in de haynes heeft 5 aansluitingen 2 in en 2 out voor en 1 out achter
Ah, dat is dus een soort drukverschilsignaalgever, die een signaal geeft als er vóór of achter een lek is. Hij geeft geen signaal als er een verstopping is in één van beide circuits. De mijne heeft ook 5 aansluitingen, de 2 voorwielremmen komen afzonderlijk van deze signaalgever. Met 4 aansluitingen moet hij op dezelfde wijze werken.
Is de slang van het chassis naar de achteras wel helemaal open? Komt nogal eens voor dat deze door veroudering dicht gaat zitten.
Kees
Is de slang van het chassis naar de achteras wel helemaal open? Komt nogal eens voor dat deze door veroudering dicht gaat zitten.
Kees
Ik denk dat het dan een combinatieklep is, dat wil zeggen een combinatie van een drukverschil schakelaar (zoals in de andere series) en een remdrukregelaar.
De 90/110 hadden deze ook, dus met een beetje geluk zijn ze nog hetzelfde ook. Met een goede onderdelen leverancier moet je eruit kunnen komen.
De gewone drukverschil schakelaars waren er in de series overigens ook in diverse variaties, dus dat blijft ook nog steeds een mogelijkheid.
Een duidelijke foto van de klep zou e.e.a. duidelijker kunnen maken.
Dennis B.
De 90/110 hadden deze ook, dus met een beetje geluk zijn ze nog hetzelfde ook. Met een goede onderdelen leverancier moet je eruit kunnen komen.
De gewone drukverschil schakelaars waren er in de series overigens ook in diverse variaties, dus dat blijft ook nog steeds een mogelijkheid.
Een duidelijke foto van de klep zou e.e.a. duidelijker kunnen maken.
Dennis B.
daar zeg je wat dennis,een foto
hoe plaats ik die? heb dat al eens geprobeerd.
ik heb wel een unit als in de haynes maar moet dan de voorste leidingen aanpassen en die zijn net nieuw;
en kees, dit ding zorgt er voor dat als de achterremmen uitvallen dat voor blijft werken of andersom;
de flexibels en leidingen zijn allemaal nieuw maar er kwam geen olie in het achterste circuit.
ik heb nu de plunjer in de centrale postie vastgezet en heb al remmen achter.
hoe plaats ik die? heb dat al eens geprobeerd.
ik heb wel een unit als in de haynes maar moet dan de voorste leidingen aanpassen en die zijn net nieuw;
en kees, dit ding zorgt er voor dat als de achterremmen uitvallen dat voor blijft werken of andersom;
de flexibels en leidingen zijn allemaal nieuw maar er kwam geen olie in het achterste circuit.
ik heb nu de plunjer in de centrale postie vastgezet en heb al remmen achter.
Foto plaatsen
Foto plaatsen:
[www.tinypic.com]
Even bladeren naar waar de foto op je computer staat, dan op de 'Upload Image' knop klikken.
Vervolgens de gehele inhoud bij het vakje 'Embed HTML: for MySpace, eBay, blogs' kopiëren en hier in je posting van het prikbord plakken.
*Inhoud van het vakje selecteren, rechtermuisknop --> kopiëren. Vervolgens hier op het prikbord rechtermuisknop --> plakken en de inhoud van het vakje wordt hier geplaatst.*
En de foto staat er. =)
Jurriaan.
[www.tinypic.com]
Even bladeren naar waar de foto op je computer staat, dan op de 'Upload Image' knop klikken.
Vervolgens de gehele inhoud bij het vakje 'Embed HTML: for MySpace, eBay, blogs' kopiëren en hier in je posting van het prikbord plakken.
*Inhoud van het vakje selecteren, rechtermuisknop --> kopiëren. Vervolgens hier op het prikbord rechtermuisknop --> plakken en de inhoud van het vakje wordt hier geplaatst.*
En de foto staat er. =)
Jurriaan.
Re: Foto plaatsen
ja dat klinkt eenvoudig!
ik zal mijn best eens doen, ben niet zo thuis op de pc zeg maar.
bedankt voor de uitleg!
grtn paul
ik zal mijn best eens doen, ben niet zo thuis op de pc zeg maar.
bedankt voor de uitleg!
grtn paul
Re: Foto plaatsen
4h2oxg1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36ac22a1ef440a545e6f9ed04e34a0ad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi14.tinypic.com%2F4h2oxg1.jpg', 'http://i14.tinypic.com/4h2oxg1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi14.tinypic.com%2F4h2oxg1.jpg', '', 6303944, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Even een testje om te kijken of het mij ook lukt een fototje te plaatsen.
Als het gelukt is zien jullie nu mijn 109 ex mil die geschorst staat en tot juni heb ik de tijd om een paar veranderingen door te voeren want dan wordt ze 25 jaar.
Zo heb ik deze week de miltaire dynamo er afgehaald met steunen en al en ben nu bezig een nieuwe steun te maken voor mijn burger 24 volts dynamo.
Ook gaan de bladveren verwisseld worden voor parabools.
Ook ben ik begonnen om mijn frontje er uit te halen met radiator en al om makkelijker alles schoon te maken en tevens mijn kaapstander aan te sluiten op de krukas.
Ik kan dan gelijk overal nieuwe slangen op zetten.
Een paar grotere banden met een paar mooie velgen staan ook nog op het verlanglijstje.
ps. ik zal tzt mijn zooi die ik over hou op de marktpagina zetten voor geinteresserden.
Gr Willem
Even een testje om te kijken of het mij ook lukt een fototje te plaatsen.
Als het gelukt is zien jullie nu mijn 109 ex mil die geschorst staat en tot juni heb ik de tijd om een paar veranderingen door te voeren want dan wordt ze 25 jaar.
Zo heb ik deze week de miltaire dynamo er afgehaald met steunen en al en ben nu bezig een nieuwe steun te maken voor mijn burger 24 volts dynamo.
Ook gaan de bladveren verwisseld worden voor parabools.
Ook ben ik begonnen om mijn frontje er uit te halen met radiator en al om makkelijker alles schoon te maken en tevens mijn kaapstander aan te sluiten op de krukas.
Ik kan dan gelijk overal nieuwe slangen op zetten.
Een paar grotere banden met een paar mooie velgen staan ook nog op het verlanglijstje.
ps. ik zal tzt mijn zooi die ik over hou op de marktpagina zetten voor geinteresserden.
Gr Willem