accu opladen moeilijk???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roeland def90 S2a

accu opladen moeilijk???

Bericht door Roeland def90 S2a »

Sinds een paar dagen problemen met de accu en starten van mijn defender 300tdi.

Ik heb een oplader, maar als ik deze aan de accu koppel terwijl deze nog in de auto zit dan gaat het laadlampje op de oplader niet branden. Haal ik 1 laderklem los dan springt het lampje wel aan...maakt niet uit of dit - of +is. Dit snap ik niet wat doe ik fout?

Alle reacties welkom want ik moet nu noodgedwongen in een nissan micra rondrijden! ;-)

Ik kan niet de hele accu loshalen i.v.m. alarm dus hoe laad ik mijn accu op de juiste manier op?

Groet
Roeland
Frans Bonnes

Re: accu opladen moeilijk???

Bericht door Frans Bonnes »

Accu kan er wel uit, dat doe je namelijk ook al door een pool los te halen.
Daarmee is in feite de accu ook weg.

Procedure om accu eruit te halen staat in het instructieboekje.
Maar zal het hier ook vene vertellen.

Kontakt aanzetten, kontakt uitzetten en binnen, ik dacht 10 seconde de accu klemmen losmaken. Alarm gaat dan niet af, en je kunt als je klaar bent accu gewoon weer aansluiten.
Alles werkt daarna gewoon weer.

Mocht het toch fout gaan hou dan de sleutelcode (zoveelmaal linksom en daarna rechtsom) bij de hand.

Frans Bonnes
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Bij laden altijd een klem los, kan anders een dynamo kosten.

Frans Bonnes
Roeland def90 S2a

Bericht door Roeland def90 S2a »

Frans bedankt voor de tip, ik zal als ik de accu wil opladen dan toch een pool loshalen zoals je al zei, alleen de sleutel code zou ik niet zo kunnen vinden. Waar is die vermeld?

Groet
Roeland
Bram109

Bericht door Bram109 »

Op een los creditcard formaat kaartje in de map met instructieboek, en servive boekje etc etc. Samen met eventueel de code van de radio.

Groetjes Bram
Plaats reactie