lampje
Re: lampje
dit is om te testen of het lampje van je remdrukverdelercontrolelampje(3xwoordwaarde) nog werkt. Dit is een militair iets. Bij sommige modellen schijnt het tevens gekoppeld te zitten aan de rembekrachtiging. Als het gaat branden is er dus iets met je remmen mis. Meestal kom je daar op dat moment helaas toch wel achter.
Fred101
Fred101
als ik diep graaf, dacht ik dat in een Late S3 naast een remdrukverdelercontrolelampje ook een remdrukverdelercontroleknopje
(toch ook minimaal 3X) zat
Theo
(toch ook minimaal 3X) zat
Theo
Deze schakelaar/lampje is niet typisch militair, ook de civiele series 3 met gescheiden remsysteem hebben dit. Bij de vroegere S3 modellen waarbij een gescheiden remsysteem als optie is ingebouwd zit dit controle/test systeem ook.
Dennis B.
Dennis B.
En mijn Mini uit 86' heeft het ook en daar is niks groens aan
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Klopt het is niet alleen militair. Op mijn SIII 88 civiele uit 1973 zit ook dit lampje/knopje. Maar hoe werkt het eigenlijk ? Er op drukken gaat het lampje branden bij het loslaten weer uit.
Maar op hezelfde paneeltje zit links ook een oranje lampje, deze gaat aan als ik de knipperlichten activeer maar dan nemen de groene knipperlicht lampjes het over en gaat het oranje lampje weer uit.
Erik
Die net drie weken een SIII heeft.
Maar op hezelfde paneeltje zit links ook een oranje lampje, deze gaat aan als ik de knipperlichten activeer maar dan nemen de groene knipperlicht lampjes het over en gaat het oranje lampje weer uit.
Erik
Die net drie weken een SIII heeft.
Door op het lampje/knopje te drukken test je of de bedrading van het circuit nog goed is, lampje aan bij het bedienen van de schakelaar betekent dat het circuit in orde is.
Mocht het lampje branden onder het rijden dan is er afhankelijk van het model een van onderstaande zaken niet in orde:
1.Vacuum tekort.
2. Rempedaal moet te diep ingetrapt worden.
3. Drukverschil te groot tussen het voorste en achterste deel van het remsysteem (lekkage).
Het oranje lampje is een controlelampje voor de knipperlichten van een aanhanger.
Zonder aanhanger aangekoppeld gaat het lampje 1x aan en bij een aangekoppeld aanhanger knippert hij met de knipperlichten mee.
Dennis B.
Mocht het lampje branden onder het rijden dan is er afhankelijk van het model een van onderstaande zaken niet in orde:
1.Vacuum tekort.
2. Rempedaal moet te diep ingetrapt worden.
3. Drukverschil te groot tussen het voorste en achterste deel van het remsysteem (lekkage).
Het oranje lampje is een controlelampje voor de knipperlichten van een aanhanger.
Zonder aanhanger aangekoppeld gaat het lampje 1x aan en bij een aangekoppeld aanhanger knippert hij met de knipperlichten mee.
Dennis B.
Dennis bedankt voor de uitleg, over het remmen heb ik geen klachten dat doet hij prima.