diesellekkage

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dave

diesellekkage

Bericht door Dave »

Hoi allemaal,

Gister ben ik begonnen om mijn voordif te vervangen. Deze mistte namelijk enkele tanden. Ik rij dus de garage in, krijg ik de opmerking dat mijn wagen erg naar onvertbrandde diesel rook. Daarna de wagen geparkeerd en gekeken waar het probleem zat. Aangezien dat de pomp niet meer in bedrijf was, lekte deze niet meer. na het vervangen van het digf, hebben we nog even naar de pomp gekeken. Deze zeikte echt de diesel er uit. Als men rechts van de wagen staat en men kijkt naar de pomp toe, dan lekte hij aan de linkerzijde, daar waar een vlak plaatje met een pakking zit vastgeschroefd en geborgt of gezegeld met staaldraad.
Weet iemand het onderdeelnummer van deze pakking of van welk materiaal de pakking gemaakt is. Ik heb namelijk nog enkele platen pakkingsmateriaal liggen die ik kan gebruiken. Liefst wil ik vanavond de pakking maken en monteren.

Groetjes,

Dave Frencken.
Art

Re: diesellekkage

Bericht door Art »

Dave,

Daar zit een tamelijk dikke kurken pakking tussen. Ik heb er toevallig nog eentje liggen (Melderslo). Je kunt ze ook krijgen bij de Bosch service van lasaulec in Blerick, daar heb ik die van mij ook vandaan.

Groeten Art
Dave

Bericht door Dave »

Hoi Art,

Heb je toevallig ook een onderdeelnummer van deze pakking en van de pomp? Dan bel ik ze even op. Tevens gaat Lasaulac om 5 uur dicht (als ik het goed heb) en als ik eerst naar huis moet rijden haal ik dat niet meer.
Als ze het daar niet meer hebben, zou ik de pakking dan ook van jou kunnen lenen?

Alvast bedankt.

Groeten,

Dave Frencken
Apke

Bericht door Apke »

Ik heb zelf 2 papieren pakkingen gesneden en deze (als nood) er tussen gedaan ...... dat was dus meer dan een jaar geleden.

Apke
Art

Bericht door Art »

Dave

Je moet bij lasaulec vragen naar Herman, die weet er veel van. Ik kwam daar een keer aan met mijn pomp in een niet doorzichtige plastic zak, zegt 'ie "hey, een oude cav pomp". Onderdeel nummer weet ik niet, staat niet in mijn parts manual.

Je mag die van mij wel hebben, ik heb hem toch niet meer nodig. Ik ben recentelijk overgestapt naar een stage one. Ik ben vanavond tot 19:00 thuis. Ik hoor het wel.

Groeten Art
Dave

Bericht door Dave »

Hoi Art,

Ik heb net cantact gehad met Herman, alleen kon hij mij niet precies zeggen om welke pomp het gaat. Hij zei iets over ringen e.d. en 3 verschillende pompuitvoeringen die hij in gedachte had.
Dus als jij die rechthoekige pakking hebt van een CAV dieselpomp van een 2,25l moter, kom ik die graag rond 5 uur even ophalen.

Groeten,

Dave Frencken
Art

Bericht door Art »

Ja, die heb ik. Ik zal je even een mailtje sturen met mijn adres enzo.

Groeten Art
Dave

Bericht door Dave »

Oke, ik heb het ontvangen.
Tot straks.

Groeten, Dave
Plaats reactie