goedkoope !? parabool veren !?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marcel vonk

goedkoope !? parabool veren !?

Bericht door Marcel vonk »

volgens mij zijn dit nog eens goedkope paraboolveren voor een 88 set van 4 euro 286,-- inkl. btw. in nederland.

[koopjes.marktplaats.nl]

mvgr. marcel vonk (die er geen aandelen inheeft)

wieerwatmeekanprofiteerervan.
Martin (seriesIII -88)

Re: goedkoope !? parabool veren !?

Bericht door Martin (seriesIII -88) »

Ik had ze ook gezien... maar het zijn alleen de veren.
Wil je de set compleet hebben met dempers polybushes en veerstroppen dan kom je alsnog op 550 euro uit :s
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Op de foto's zie je al dat de ogen niet recht gebogen zijn (vooral goed te zien bij de eerste foto en de tweede veer vanaf de voorkant.
De zijkanten zien er ook erg ruw afgewerkt uit wat een prachtig begin vormt voor vroegtijdige breuk.
Zo op het oog ziet het er uit als slechte kwaliteit voor teveel geld.

Dennis B.
Niet meer zo Lightweight

Bericht door Niet meer zo Lightweight »

Het buitenste oog moet ook niet rond zijn i.v.m. lengtevariatie bij in- en uitveren, is heus wel over nagedacht.
Veren is niets mis mee ondanks ogenschijnlijk ruwe buitenkant. Zijn dezelfde als de TIC-veren. Ik heb ze er al jaren onder en doe er niet voorzichtig e=mee in het terrein.

Kees
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik bedoel dat als je goed naar de foto kijkt, het oog voor de veerbus verschoven staat ten opzichte van de rest van de veer.
De bladen zijn over de breedte overal even breed, maar bij het ene hoofdblad zie je dat de zijkant van het oog naast het blad uitkomt.
Het oog bij dat blad verloopt dus taps en dat wil je echt niet met cilindrische veerbussen.
Dat het oog van het tweede blad ovaal is dat is normaal en zelfs noodzakelijk zoals je al aangeeft.
Het prijsverschil moet ergens vandaan komen, maar niet op dit punt.

Dennis B.
Plaats reactie