zwaar sturende 110
zwaar sturende 110
Goedemiddag prikbord,
Vanmorgen naar de RDW geweest voor kenteken op mijn 110 V8 RHD.
Gelukkig was bijna alles in orde op 1 ding na, het stuurwiel komt niet goed terug in de nulstand na een bocht etc. Overigens viel de keuring best mee, en zijn ze bij de rdw best vriendelijk, dit in tegenstelling tot andere verhalen die ik gehoord had.
Eea moet voor de herkeuring in orde zijn. Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik dit probleem moet opsporen, en wat er aan te doen. De auto heeft geen stuurbekrachtiging.
Alvast bedankt!
Giel
Vanmorgen naar de RDW geweest voor kenteken op mijn 110 V8 RHD.
Gelukkig was bijna alles in orde op 1 ding na, het stuurwiel komt niet goed terug in de nulstand na een bocht etc. Overigens viel de keuring best mee, en zijn ze bij de rdw best vriendelijk, dit in tegenstelling tot andere verhalen die ik gehoord had.
Eea moet voor de herkeuring in orde zijn. Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik dit probleem moet opsporen, en wat er aan te doen. De auto heeft geen stuurbekrachtiging.
Alvast bedankt!
Giel
Re: zwaar sturende 110
hoi Giel
ik had bij mijn laro het zelfde probleem,ik had toen het stuurhuis te strak afgesteld,er zit boven op je stuurhuis een bout met deze kun je de speling in het stuur regelen en als je deze tever aandraaid heb je geen speling meer maar kom je ook bijna de bocht niet om en komt het stuur niet terug.
hoop dat je er wat aan hebt dit was bij mij de oorzaak,,
vrgr janko
[members.home.nl]
ik had bij mijn laro het zelfde probleem,ik had toen het stuurhuis te strak afgesteld,er zit boven op je stuurhuis een bout met deze kun je de speling in het stuur regelen en als je deze tever aandraaid heb je geen speling meer maar kom je ook bijna de bocht niet om en komt het stuur niet terug.
hoop dat je er wat aan hebt dit was bij mij de oorzaak,,
vrgr janko
[members.home.nl]
Re: zwaar sturende 110
Janko bedankt voor reactie,
Ik zal dit zal dit gelijk proberen.
Ben even naar je site geweest, erg leuk, en ik zag dat we dezelfde auto hebben, 110 V8.
( ik heb alleen niet van die mooie radios).
Nu is die van mij een oud beestje uit schotland, en heb ik niet zo veel ervaring met 110's, maar ik vind dat mijn versnellings bak erg veel herie maakt, zeker boven de 60 km pu.
Eigenlijk rijd ik niet harder dan 85, dan is het nog te doen maar daar boven word het toch een beetje erg luid. Het is vooral een soort van jankend geluid.
Dus nu komt een hele rare vraag, maar hoe klinkt die van jou?
Ben benieuwd.
Giel
Ik zal dit zal dit gelijk proberen.
Ben even naar je site geweest, erg leuk, en ik zag dat we dezelfde auto hebben, 110 V8.
( ik heb alleen niet van die mooie radios).
Nu is die van mij een oud beestje uit schotland, en heb ik niet zo veel ervaring met 110's, maar ik vind dat mijn versnellings bak erg veel herie maakt, zeker boven de 60 km pu.
Eigenlijk rijd ik niet harder dan 85, dan is het nog te doen maar daar boven word het toch een beetje erg luid. Het is vooral een soort van jankend geluid.
Dus nu komt een hele rare vraag, maar hoe klinkt die van jou?
Ben benieuwd.
Giel
Re: zwaar sturende 110
Controleer de kruisstukjes die in de as tussen het stuur en het stuurhuis zitten want die gaan ook regelmatig vastzitten!
greetz Frank
greetz Frank
Re: zwaar sturende 110
Die kruisstukjes, kun je het beste zo af en toe inspuiten met iets als WD 40, of er een beetje olie overheen laten lopen.
Mijn stuur komt ook niet echt terug na een bocht, tenminste volgens mij niet helemaal recht. Wel heb ik gemerkt dat de bandenspanning erg bepalend is voor het stuurgedrag, laat ik de druk onder de 1.8 bar zakken (voor) dan gaat het sturen erg moeilijk en komt het stuur niet meer terug.
Het afstellen van het stuurhuis is iets dat je moet gaan "voelen": niet te los (geeft teveel speling) en niet te strak (geeft teveel slijtage en zwaar stuurgedrag).
Succes
P.S.,
Als ik 110 rijd, dan hoor ik mijn bak (nog) niet.
110 ex-leger
2.5 N/A
Mijn stuur komt ook niet echt terug na een bocht, tenminste volgens mij niet helemaal recht. Wel heb ik gemerkt dat de bandenspanning erg bepalend is voor het stuurgedrag, laat ik de druk onder de 1.8 bar zakken (voor) dan gaat het sturen erg moeilijk en komt het stuur niet meer terug.
Het afstellen van het stuurhuis is iets dat je moet gaan "voelen": niet te los (geeft teveel speling) en niet te strak (geeft teveel slijtage en zwaar stuurgedrag).
Succes
P.S.,
Als ik 110 rijd, dan hoor ik mijn bak (nog) niet.
110 ex-leger
2.5 N/A
Re: zwaar sturende 110,bedankt
Iedereen bedankt voor de info,
Van het weekend ga ik alles proberen, en dan vlug weer terug naar de RDW, kan ik eindelijk eens rijden.
Giel
Van het weekend ga ik alles proberen, en dan vlug weer terug naar de RDW, kan ik eindelijk eens rijden.
Giel
Re: zwaar sturende 110,bedankt
Giel die van mij maakt niet zo heel herrie maar heeft ook nog maar 84 dkm op de teller dus zal nog wel komen hi.en heb er terrein banden onder maken ook herrie
wel heb ik een bonk geluid bij het schakelen naar de volgende versnelling maar ook dit schijnt erbij tehoren.
ga je hem nog ombouwen naar lpg of rij je al op?????????
janko
wel heb ik een bonk geluid bij het schakelen naar de volgende versnelling maar ook dit schijnt erbij tehoren.
ga je hem nog ombouwen naar lpg of rij je al op?????????
janko
Re: zwaar sturende 110,bedankt
Janko
Ik denk toch dat mijn 4 bak aan ernstige vervanging toe is ivm dodelijke vermoeid heid. Het is een oud schots werkpaard met bijna 100 K mijlen gereden. Schakeld overigens perfect maar, zoals gezegd bij het rijden met veel herrie. Bij mij zitter er nu michellin xpc onder, maar een set MT ligt al klaar.
Dat bonken doet ie van mij ook, al denk ik dat wat ruimte is op het achter diff, op de assen en kruis stukken zit weinig ruimte. Als ik met een slippende koppeling rijd, hoor je de bonk niet meer!, maar ja dat vreet weer platen etc.
LPG is nog niet aan de orde, ik had gedacht eerst maar eens alles op kenteken etc te zetten, en als ze dan goed haar best blijft doen, krijgt ze een gas tank. Gelukkig rijd ik niet zo veel, dus kan ik het nog heel even aanzien.
We gaan weer verder met het sleutelen en zoeken,
110 Groeten
Giel
Ik denk toch dat mijn 4 bak aan ernstige vervanging toe is ivm dodelijke vermoeid heid. Het is een oud schots werkpaard met bijna 100 K mijlen gereden. Schakeld overigens perfect maar, zoals gezegd bij het rijden met veel herrie. Bij mij zitter er nu michellin xpc onder, maar een set MT ligt al klaar.
Dat bonken doet ie van mij ook, al denk ik dat wat ruimte is op het achter diff, op de assen en kruis stukken zit weinig ruimte. Als ik met een slippende koppeling rijd, hoor je de bonk niet meer!, maar ja dat vreet weer platen etc.
LPG is nog niet aan de orde, ik had gedacht eerst maar eens alles op kenteken etc te zetten, en als ze dan goed haar best blijft doen, krijgt ze een gas tank. Gelukkig rijd ik niet zo veel, dus kan ik het nog heel even aanzien.
We gaan weer verder met het sleutelen en zoeken,
110 Groeten
Giel