Op papier ben ik sinds een klein uurtje de trotse eigenaar van een 109 STAWAG!
chassisnummer is nog aanwezig in de veerhand (zal wel eerste chassisdeel zijn wat aan vervanging toe is ) en t klopt met de V5. Uiteindelijk prijs afgemaakt op 1300 britse ponden.
Het idee is om er 7 November heen te vliegen en zien terug te komen zonder gereedschapjes (ik denk dat de schiphol douane het gaan goed idee vindt als ik met een hutkoffer gereedschap t vliegtuig instap)
ducktape en tieraps moeten het beeste naar Nederland krijgen
mc gyver kan het ook...
Geniet ervan, kan heel erg leuk zijn.
Gereedschap is handig, maar wellicht dat je wat contacten met onze Engelse vrienden kan leggen. Als je tips nodig hebt mail me maar.
Groeten Reeg
"Dame Blanche"
Series III 88" Petrol 5mb Safari Stationwagon
Je kunt als je vertrekt even langs de locale Halfords rijden om een setje knakengereedschap aan te schaffen. Van dat disposable spul van een paar pond. Het is namelijk wel handig om iets bij je te hebben als je met een auto op stap bent die je niet kent. Belangrijkste gereedschap is echter je creativiteit.
Wat ook kan is dat je voordien even inormeert of het toegestaan is om een paar ring en steeksleutels in je handbagage te hebben. Vliegtuigen kapen kan je er volgens mij niet mee. De vleugels er af schroeven misschien, maar dan houdt het ook wel zo'n beetje op.
Ik heb op deze manier ook mijn 109 stawag in Engeland gekocht en opgehaald.
Enkele reis heen met het vliegtuig en dan met je nieuwe aanwinst weer terug.
Een paar tips :
1. Maak een simpel schrijven waarop staat dat jij de auto gekocht hebt men datum en plaats en omschrijving en dan 2 handtekeningen. Mocht je aangehouden worden bij de douane dan is dit en het onderste deel van de V5 nodig (in ieder geval het onderste deel van het V5 document.)
2. Indien de verkoper ermee instemt kan je het beste het totale V5 document meenemen. (kopie van het volledig ingevulde formulier voor de verkoper). De RDW kan namelijk de auto ook hier afmelden. Anders neem je alleen het onderste deel mee en moet de verkoper de rest naar de DVLA sturen (engelse RDW), deze sturen je dan rechtstreeks (let er dus op dat je je adres duidelijk invult !) naar je toe maar dit kan tot 2 maanden duren.
3. Regel een verzekering, je kan een verzekering op basis van chassisnr regelen, deze is dan 2 weken geldig, kijk even in het archief voor het web adres. Vandaag aangevraagd, morgen in huis. Prijs was € 75 (2 jaar geleden).
4. Als je hem rijdend terug brengt moet er road tax betaald zijn in Engeland.
5. Let erop dat je geen kramp krijgt in je kaken van de grijs op je gezicht.
Je kunt gerust gereedschap meenemen alleen niet in je handbagage. Zou ik ook zeker doen. Bath is een hele mooie universiteitstad. Best een eind weg trouwens, ga je over calais of door de tunnel. Hoe heb je geregeld dat je er mee kan rijden. Ik kreeg dat niet voor elkaar en heb een ambulance gebruikt. Volgens mij gaat Rob (ragrover) met een grote uitvoering naar engeland (of is ie al geweest)
Veel plezier, is in de herfst een vreselijk mooi stukje engeland, veel van die smalle weggetjes met heggen er langs.
Gefeliciteerd hoor.
Gereedschap mag mee in het ruim. Ze willen liever geen autobestek in de handbagage.
Maar je kan idd ook even wat cheap stuf bij de plaatselijke Halford kopen.
Zelf heb ik daar verleden jaar ook een flink blik 20W50 gekocht. (is ook wel raadzaam)
Je kan vanaf Bath een hele mooie rit onderlangd via Stone Henge maken.
Heb ik een keer op de motor gedaan en is stukken beter bevallen dan over de M5.
Dit weekend lag mijn computer een beetje uit elkaar. Hoop hem vandaag weer in elkaar te hebben.
Goh Gaaf hoor. De voorpret alleen is al zo leuk. nu maar hopen dat de rest net zo leuk is als ik het heb gevonden.
Heb via wiggers de auto verzekerd.
Eerst op klassiekerpolis voor 84 euro per jaar. loopt tot mei, daana (evt.) verlengen. (alle klassiekers zitten in een collectieve verzekering met looptijd van mei to mei, vandaar) Dus tot mei betaal ik de helft: 42 euro voor de verzekering. Mogelijkheid tot schorsen als ik in NL ben, dus das prima. Ik vind t een goede deal.
Als ie loopt en rijdt etc. kan ik vrij eenvoudig nar de terreinwagenverzekering van hun welke mij ook wel aanstaat wat premie en dekking betreft. Ben dus een gelukkig man.
Geen gedoe met extra exportplaten a 45,00 of andere constructies: gewoon chassisnummer en engels kenteken. Wel plechtig moeten beloven dat ik er geen uitstapje naar chotland van maak...Hoewel een bezoekje aan john Craddock of paddock spares me wel leuk zou lijken. Ik bedoel: nieuw achterbankje op laten sturen is niet echt een issue. Maar misschien zijn dat plannen voor een volgend 'lang weekendje weg'.
plannen vorderen gestaag, ik hou jullie op de hoogte
En inderdaad.. t kriebelt!! Hoop alleen zo dat ik een beetje heel met die auto thuiskom. wat pech betreft maar ook dat gedoe met rechts rijden. Kzal zorgen dat ik uitgeslapen ben.