reden stopzetting wegenbelasting

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank Peek

reden stopzetting wegenbelasting

Bericht door Frank Peek »

Vandaag een brief ontvangen van de belastingdienst m.b.t. het automatisch betalen van mijn wegenbelasting voor mijn LR 90 uit 1988.
In de brief wordt mij uitgelegd dat de belastingdienst voorlopig geen gebruik zal maken van de door mij afgegeven machtiging om de wegenbelasting te innen.
Hiervoor worden twee mogelijke redenen opgegeven, namelijk:
- Ik zou zelf een verzoekschrift of bezwaarschrift hebben ingediend.
of
- De RDW heeft wijzigingen doorgegeven die de belastingdienst nog moet verwerken.

Aangezien ik zelf nog nooit met de RDW te maken heb gehad. (Nooit met ze gebeld, geschreven of langs geweest) en ik geen idee heb wat optie twee kan zijn ben ik toch benieuwd. Voor meer info kan ik op werkdagen bellen met de belastingdienst. Misschien kan iemand mij voor die tijd vertellen wat dit kan zijn? Ik rijdt met grijskenteken, ben particulier, de LR is al jaren in mijn bezit, ben de tweede eigenaar en er zijn verder geen bijzonderheden met de auto geweest waarbij politie, RDW, belastingdienst of andere overheidsinstellingen zijn betrokken geweest. De auto is altijd verzekerd geweest. Linker achterraam is dicht gezet en de LR heeft een grijskenteken verhoging.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

b.v.d.

Frank Peek
LR 90 V8
remco

Re: reden stopzetting wegenbelasting

Bericht door remco »

HH,

Je schrijft particulier en grijskenteken, betaal je dan ook het tarief voor grijs of ben je voorgaand jaar ook in betaling omhoog gegaan. Anders ligt hier je antwoord.

Remco
Frank Peek

De LR heeft al jaren een grijskenteken en de wegenbelasting wordt al jaren via een machtiging automatisch betaald. Daar is afgelopen jaren niets door mij aan veranderd.
Het zal toch niet zo zijn dat ik nu met terugwerkende kracht het verschil tussen geel- en grijskenteken moet terugbetalen sinds de belastingwetgeving rond het grijskenteken is veranderd?

m.v.g.

Frank Peek
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Ik neem aan dat je nu ongeveer 100 euro per maand betaalde?

Frans Bonnes
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als je al die tijd het lage tarief hebt betaald dan zit het er dik in dat je nu het particuliere grijze tarief (geel minus de provinciale opcenten) moet betalen.
Het deel wat je tot op heden tekort hebt betaald zal dan met terugwerkende kracht betaald moeten worden, hopelijk voor jou zonder boete.

Dennis B.
freek

Bericht door freek »

hoeveel wegenbelasting betaal je per maand voor mijn def 90 is dit 97 per maand
Niet meer zo lightweight

Bericht door Niet meer zo lightweight »

De belastingdienst heeft de verplichting tot betalen van het normale belastingtarief minus de opcenten voor een grijs kenteken in partikulier bezit bij de eigenaar gelegd. Is overigens genoeg over geschreven in de media.
Hopelijk loopt dit zonder boete af, maar nabetaling zal ongetwijfeld moeten.

Kees
Jan

Bericht door Jan »

Frank het lijkt erop dat ze je zijn vergeten na het vervallen van het grijskenteken tarief voor particulieren, waarschijnlijk door de automatische afschrijving en de machtiging.
Ik had voorheen een grijskenteken busje en betaalde 45 euro per kwartaal, door deze fijne maatregel ging ik 100 euro per maand betalen. Busje snel weg gedaan en nu heb ik een 88 militair geheel belasting vrij. Sterkte met de verdere afhandeling.

Groet
Jan
Frank Peek

Volgens mij betaal ik nu ongeveer 43 euro per maand wegenbelasting. (LR 90 benzine) I.v.m. de automatische incasso mag ik toch wel aannemen dat de balastingdienst zelf het bedrag verhoogd i.v.m. de nieuwe wetgeving. Sinds wanneer is het nieuwe grijskenteken tarief van kracht voor particulieren?
Niet meer zo lightweight

Frank,

Volgens mij kan er niet veel mis met jouw te betalen bedrag. Je kunt het zelf uitrekenen op onderstaand site van de belastingdienst.

[www.belastingdienst.nl]

Kees
Niet meer zo lightweight

De nieuwe grijskentekenwetgeving is 1 juli 2005 ingegaan

Kees
Frank Peek

Vandaag nog even mijn bankafschriften van de wegenbelasting bekeken. Afgelopen anderhalf jaar, sinds de invoering van de nieuwe grijskentekenwetgeving, heb ik gemiddeld 62 euro per maand wegenbelasting betaald. Via de opgegeven site heb ik berekend dat een bestelauto in particulier bezit met benzine motor en een gewicht van 1560 kg per maand 34 euro aan wegenbelasting kost. Ik zou dus geld terug moeten krijgen!!! Morgen toch maar even bellen met de "vrienden" van de belastingdienst of ze de rente niet vergeten!

m.v.g.

Frank Peek
LR 90 V8 1988
Plaats reactie