LS zij die veel weten en veel antwoorden kennen.....
Ik wil onze Defender 110SW Td5 (model 2004) een grote beurt geven. Ik heb daarvoor het werkplaatshandboek en het productadvies van Kroon Oil er op na geslagen....
maar..... niet alle merken en middelen olien zijn (direct) voor handen
1: voor het voor/achter diff staat geschreven Molytex EP90 (handboek) of Gearlube Hypoid 80W cq Gearlub GL-5 80W90 (Kroon). Ik heb voorhanden Texaco Geartex EP-C 80W90 (GL-5).
2: Voor de tussenbak schrijft Kroon diezelfde olie voor als onder 1) en het handboek Texaco Multigear 75W/90R.
3: en ook voor de fuseepenhuizen schrijft Kroon dezelfde olie voor als onder 1 en het handboek EP00
Kan, mag en wil ik deze Teaxaco Geartex EP-C 80W90 toepassen voor het voor/achterdiff. ik denk van wel

omdat Kroon Oil deze ook toeschrijft voor de tussenbak en de fuseepenhuizen (als het klopt voor de diff's) deze olie ook daar toepassen ?
Waarom zit er in het voor/achter diff en in de tussenbak verschillende soorten olie. Iemand enig idee ?
4: Texaco MTF94 voor de versnellingsbak kan ik niet te pakken krijgen... wat is hier een goed alternarief voor ?
MVG vanhendie1xperjaarhetoudenestopzoeken