Kleine beurt

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc

Kleine beurt

Bericht door Marc »

Hallo prikkers,
One Ten (2.5 diesel1983) staat eindelijk thuis en we hebben er vreselijk veel zin in. Willen alles nog eens checken en "verzorgen" voor we binnenkort naar Larofun vertrekken en ik had graag van jullie geweten welke de meest "logische" stappen en de benodigdheden zijn om een kleine beurt zelf uit te voeren. Speciaal gereedschap nodig en waar moeten we op letten? Vind ik het terug op de cd of hebben jullie zelf zoiets als een handleiding om het tot een goed einde te brengen??
Mvg
Marc
EXfietser

Re: Kleine beurt

Bericht door EXfietser »

Ik weet ook niet precies wat daar bij hoort, maar dit zijn de dingen waar ik altijd naar kijk:

Motor olie verversen.
koelvloeistof verversen.
Versnellingsbak en tussenbak olie controleren.
Voor en achter diferentieel olie controleren. Zit er genoeg in en is het schoon dus geen water erbij. Anders vervangen.
Olie in de fusees bijvullen en controleren.
Doe ik eigenlijk maar heel af en toe maar omdat je hem net hebt de olie in je stuurhuis controleren.
Ruitenwisservloeistof.
kruisjes in de aandrijassen op speling controleren.

En bij benzine zou ik de bougies en ontsteking ook nalopen

Arnold.

[www.fam-warnier.demon.nl]
Marc

Re: Kleine beurt

Bericht door Marc »

Bedankt Arnold,

heb je speciale gereedschappen nodig om dit te doen, of is een standaard sleutelset genoeg?
Moeten er ringetjes of pakkingen vervangen worden (bvb olie-aflaat carter) en waar vind ik een overzichtje van de plaatsen (fusees, differentieel, versnellingsbak en tussenbak......) en hoe ik best het peil controleer?

vr gr
Marc
Plaats reactie