Hallo,
Eens even een ballonnetje oplaten...
Ergeren jullie je ook aan auto's waarvan de koplampen verkeerd staan.
Verblindend als tegenligger..., misschien nog wel vervelender als ze achter je hangen.
Dan duurt de overlast meestal nog langer. Je spiegel wegdraaien is dan vaak de enige oplossing.
Nu vroeg ik me af, of er niet een (onofficiële) afspraak te maken is (zoals bv. vrachtwagens die elkaar inhalen ook een sein krijgen als ze weer naar rechts kunnen) waarbij we elkaar kunnen aangeven dat er iets mis is met je verlichting?
Ik denk namelijk dat 99% van deze automobilisten zelf niet in de gaten hebben dat hun verlichting anderen hindert.
Het zou dan een eenvoudig, herkenbaar sein moeten zijn. Voorstellen hiervoor???
Het lijkt me mogelijk om dit vanuit de Landrover-wereld op te zetten.
We zijn trouw aan elkaar. Kunnen aan elkaar vragen, overleggen, adviseren.
Als wij hier met een goed, werkbaar idee komen, dit in de praktijk brengen, en via via uitdragen aan anderen, kan er misschien iets geregeld worden.
wat denken jullie ervan??
groeten,
Willy
verblindende koplampen
Re: verblindende koplampen
Hoi Willy,
Tja wij kunnen wel een afspraak maken, maar als de rest er niet vanaf weet helpt het niet veel.
Maar ik ben het met je eens, erg hinderlijk die te hoog schijnende lampen. Soms niet goed afgesteld maar vaak ook door zware belading van de auto.
Op zich is het in het laatste geval vaak niet nodig, alle auto's vanaf 200? moeten voorzien zijn van een mogelijkheid om van binnenuit de lampen naar beneden te stellen. Alleen heb ik het idee dat weinig mensen weten waar "dat ene knopje" voor is.
Wat ik meestal doe als ik zo'n knuppel achter me heb is; een paar keer mijn mistachterlicht aan/uit schakelen en m'n hand voor de binnenspiegel houden. Een enkele keer heeft dit het gewenste effect.
Richard
Tja wij kunnen wel een afspraak maken, maar als de rest er niet vanaf weet helpt het niet veel.
Maar ik ben het met je eens, erg hinderlijk die te hoog schijnende lampen. Soms niet goed afgesteld maar vaak ook door zware belading van de auto.
Op zich is het in het laatste geval vaak niet nodig, alle auto's vanaf 200? moeten voorzien zijn van een mogelijkheid om van binnenuit de lampen naar beneden te stellen. Alleen heb ik het idee dat weinig mensen weten waar "dat ene knopje" voor is.
Wat ik meestal doe als ik zo'n knuppel achter me heb is; een paar keer mijn mistachterlicht aan/uit schakelen en m'n hand voor de binnenspiegel houden. Een enkele keer heeft dit het gewenste effect.
Richard
of die universele vinger maar weer
robert, die met het huidige vrolijke verkeersklimaat niet al te snel gaat wijzen en seinen naar mensen in blik.....
robert, die met het huidige vrolijke verkeersklimaat niet al te snel gaat wijzen en seinen naar mensen in blik.....
Ik heb het 'seinen met het mistachterlicht' wel eens gebruikt voor mensen die hun mistachterlicht waren vergeten (als het een week eerder eens iets mistig was geweest ofzo) Iedereen snapt wat daarmee bedoeld wordt, behalve natuurlijk mensen die niet door hebben dat hun misterachterlicht brandt... (hoezo geel lampje op het dashbord...) Net als mensen die 80 km lang hun linker richtingaanwijzer aan hebben staan, of groot licht overdag... Kortom, ik ben bang dat het allemaal niet zo veel gaat helpen. Bestuurders die serieus aan het verkeer deelnemen overkomt dit niet vaak, en het soort 'verkeerdeelnemers' dat dit wel laat gebeuren is toch heel anders met rijden bezig... voor hen is autorijden niet een hobby is maar meer een noodzakelijk kwaad en die zijn bijna ook niet te bereiken, ze zitten niet op autogerelateerde forums en slaan de stukjes in de krant of op het journaal die over verkeer gaan toch over... het is denk ik een kwestie van interesse. (ik ken mensen die 's avonds liever niet rijden omdat ze niet precies weten hoe de verlichting werkt...)
Nee joh daar zijn toch werklampen voor uitgevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!
Theo
Theo
Van mijn RRC mis ik de zelfdimmende binnenspiegel 's nachts het meest. Even met de Maglite [oid] over je schouder naar achter schijnen, helpt.... soms.
Frank
Frank