kogelgewricht spoorstang
kogelgewricht spoorstang
Om mijn fuseebol te vervangen heb ik een poging gedaan om de spoorstangarm los te maken.
De moet welke onder het kogelgewricht zit heb ik tot einde draad geschroefd en met een ferme tik van de hamer heb ik hem uit de arm geslagen.
Waarschijnlijk iets te ferm want nu gaat de moet niet meer los....
Het schroefdraad draaid met de moer mee.
Is dit gewricht overleden of is er nog hoop voor de patient?
Moet ik het schroefdraad doorslijpen of kan ik hem ergens klemmen?
De moet welke onder het kogelgewricht zit heb ik tot einde draad geschroefd en met een ferme tik van de hamer heb ik hem uit de arm geslagen.
Waarschijnlijk iets te ferm want nu gaat de moet niet meer los....
Het schroefdraad draaid met de moer mee.
Is dit gewricht overleden of is er nog hoop voor de patient?
Moet ik het schroefdraad doorslijpen of kan ik hem ergens klemmen?
Re: kogelgewricht spoorstang
Ik heb volgens mij hetzelfde euvel gehad van de week.
Iemand anders heeft geholpen en het schroefdraad afgeslepen on der de moer. Vervolgens met een waterpomptang vastpakken (rubber eers naar boven duwen) en dan de moer eraf draaien. Kijk uit voor je rubber want dat zit volgens mij gegoten oid, en is niet los te vervangen.
Degene die mij hielp zei dat een nieuwe zelfborgende moer gewoon op het oude schroefdraad kan.
Hij raadde sowieso aan om alle uitstekende stukken draadeind af te slijpen en vervolgens de boel met kopervet in te smeren , kom je nooit meer van die verroeste uiteindes tegen.
Gaarne reacties van anderen af wachten want ik ben nog een btje groen als het om de techniek gaat.
Ben net een klein jaar met Lazerop bezig en dat is mijn eerste klus wagen.
succes
Iemand anders heeft geholpen en het schroefdraad afgeslepen on der de moer. Vervolgens met een waterpomptang vastpakken (rubber eers naar boven duwen) en dan de moer eraf draaien. Kijk uit voor je rubber want dat zit volgens mij gegoten oid, en is niet los te vervangen.
Degene die mij hielp zei dat een nieuwe zelfborgende moer gewoon op het oude schroefdraad kan.
Hij raadde sowieso aan om alle uitstekende stukken draadeind af te slijpen en vervolgens de boel met kopervet in te smeren , kom je nooit meer van die verroeste uiteindes tegen.
Gaarne reacties van anderen af wachten want ik ben nog een btje groen als het om de techniek gaat.
Ben net een klein jaar met Lazerop bezig en dat is mijn eerste klus wagen.
succes
Om stuurkogels te verwijderen gebruik je een kogeltrekker, zijn niet zo duur en bespaart je dit soort narigheid.
Het rubber is een los onderdeel en ook als zodanig verkrijgbaar, bij de rubbers horen ook twee klemveren.
De moderne stuurkogels zitten vaak met een M12 Nylock moer vast en de originele met een kroonmoer met splitpen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de kroonmoeren omdat je hier een montagepasta kunt gebruiken zonder dat je de borging vermindert.
Dennis B.
Het rubber is een los onderdeel en ook als zodanig verkrijgbaar, bij de rubbers horen ook twee klemveren.
De moderne stuurkogels zitten vaak met een M12 Nylock moer vast en de originele met een kroonmoer met splitpen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de kroonmoeren omdat je hier een montagepasta kunt gebruiken zonder dat je de borging vermindert.
Dennis B.
Als je je stuurkogel met een hamer wilt losmaken , kun je het beste een flinkr tik geven op de ring waar het konische deel in geklemd zit. Meestal schiet hij dan meteen los. Een trekkertje is natuurlijk het beste.
Groet Dirk
Groet Dirk
Ik heb de moer ingeslepen en met een beitel gespleten... hij is nu los 
Morgen maar op mijn gemak kijken naar het schroefdraad.
Ik had een gebruikte swifelbol gekocht via paginamarkt helaas blijkt deze niet te passen... zowiezo is de flens een maat kleiner
van welk model zou deze kunnen zijn??

Morgen maar op mijn gemak kijken naar het schroefdraad.
Ik had een gebruikte swifelbol gekocht via paginamarkt helaas blijkt deze niet te passen... zowiezo is de flens een maat kleiner
van welk model zou deze kunnen zijn??
Ik draai altijd eerst de moer los en geef dan met de hamer een paar ferme klappen tegen de fussee arm. (let wel, niet de kogel zelf)
de kogel schrikt dan wel los.
Anton
de kogel schrikt dan wel los.
Anton
Matin, als je enigzins twijfelt aan je stuurkogel kun je hem beter vervangen. Zo'n ding kost iets van 17 Euri. Kijk dan ook of hij rechtse of linkse draad heeft dat scheelt misschien weer een ritje.
Van welk exemplaar je swivelbol dan wel komt durf ik niet te zeggen, maar daar krijg je ongetwijfelt nog reacties op
succes
Van welk exemplaar je swivelbol dan wel komt durf ik niet te zeggen, maar daar krijg je ongetwijfelt nog reacties op
succes