Plaats Dynamo 24 volt bij 5X gelagerd blok in serie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Louis

Plaats Dynamo 24 volt bij 5X gelagerd blok in serie

Bericht door Louis »

Mijn serie III diesel (ex mil.) rookt sinds een paar dagen enorm via de kleppendeksel ontluchting, een zuigerveer blijft vermoedelijk hangen en de kompressie blaast overal langs het kleppendeksel naar buiten.
Hoog tijd om dit 3X gelagerde blok te vervangen door een 5X gelagerde die ik al een tijdje heb liggen om te reviseren. Dit blok moet zondermeer passen i.p.v. de 3X denk ik.
Maar... de grote 24 volt dynamo zal ik waarschijnlijk niet kunnen overzetten omdat de olievulpijp op een andere plaats zit als bij de 3X. De vulpijp zit dus a.h.w. in de weg bij de 5x om de dynamo op dezelfde plaats te kunnen plaatsen.
Vraag: Kent iemand dit probleem en heb je daarvoor een oplossing gevonden?
b.v. andere olievulpijp, andere dynamo, dynamo op een andere plaats (ik heb daar nu de vacuumpomp zitten), dynamo met vacuumpomp.
Grt Louis
ron bolleboom

Re: Plaats Dynamo 24 volt bij 5X gelagerd blok in serie

Bericht door ron bolleboom »

is het een 2.25 of een 2.5 l motor? .
bij de 2.25 kan de voordeksel van het blok over worden gezet compleet met poulie en olievulpijp. bij de 2.5 heb je een banaan vormige steun nodig zoals op de militaire 110 24V dan moet je 4 gaten boren en draad tappen .
ik heb zo'n steun liggen . bel maar voor meer info

Ron 010-5118124
Serious IIa

Re: Plaats Dynamo 24 volt bij 5X gelagerd blok in serie

Bericht door Serious IIa »

Eventueel kun je ook een plaatje op de plek van de olie vulpijp monteren en een kleppendeksel met olie vuldop monteren. Deze heb ik nog wel PLaatje denk ik ook wel, dan moet ik even zoeken!

Groetjes Bowy
Louis

Re: Plaats Dynamo 24 volt bij 5X gelagerd blok in serie

Bericht door Louis »

Bedankt jullie voor de mogelijke oplossingen en aanbiedingen. Ik kijk bij de montage wat ik dan tegen kom en hoe dat op te lossen is. Eind van de week kan de wisseling beginnen.
Louis
Plaats reactie