accu/spanning

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
mallow

accu/spanning

Bericht door mallow »

mn lw heeft na 2 dagen stilgestaan te hebben moeite met starten gaat dan een stuk langzamer dan normaal en ik denk als er nog een dag geen gebruik van word gemaakt hij hem niet meer rond krijgt. nu zet ik altijd de aard schakelaar tussen mn voeten uit zodat het geheel spannings loos zou moeten zijn maar toch lopen de accus langzaam leeg zijn ze op of ligt het ergens anders aan............
gaat om een lw diesel 24 volt.

groet mario
peter

Re: accu/spanning

Bericht door peter »

dan heb je rotte accu,s
of toch nog iets wat je niet uit zet met je massa schakelaar, kijk even of er nog andere draadjes van je min pool lopen.
maar meten is weten!!
peter
mallow

Bericht door mallow »

hallo peter.

gaan geen aparte draadjes vanaf de accu heb alle zekeringen er ook al uit gehad en gemeten maar kan zo niets vinden opladen doet ie goed na gereden te hebben is het probleem weg maar na 2/3 dagen stilstand gaat het moeilijk zouden ze op zijn heb ze nu een jaar of 3.....

bedankt mario
peter

Bericht door peter »

eerst eens lang (24 uur) onder de lader zetten en ook kijken of je dynamo spaning echt 28.4 volt is, rij dan even langs een accuboer en laat ze meten
het kan best zijn dat ze na 3 jaar stuk zijn, 1 kapotte cel is voldoende om dit soort verschijnselen te krijgen
met een stuk rijden krijg je nooit een lege accu vol
peter
mallow

Bericht door mallow »

peter alvast bedankt
de dynamo meten doe ik neem ik aan via de twee dikke kabels onder het kapje achterzijde......

groet mario
peter

Bericht door peter »

kan, maar op de accu polen is makkelijker
peter
mallow

Bericht door mallow »

thanks is inderdaad een stuk eenvoudiger.

mario
mallow

Bericht door mallow »

net gemeten aan de accu en aan de dynamo en ik kom niet verder dan 27,1 volt lading is dit genoeg zoniet dan ligt het aan de dynamo.

mario
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Met of zonder draaiende motor ?

FB
mallow

Bericht door mallow »

hallo frans.
dit is met stationer draaiende motor gemeten.

mario
Plaats reactie