Een pagina terug nog een topic geplaatst over het verschil in APK; hier het vervolg.
Zoals vermeld hebben wij in het voorjaar onze laro (SIIa 109 '68) gekocht. Gedachte: tijdje rijden en komende winter uitkleden. Destijds gekeurd en hier en daar wat gerepareerd, kleppen gesteld e.d.) Voor het ' uitkleden' wilden we de kleppen nog een keer laten stellen (6cyl) en de koppeling na laten kijken (viel gelukkig mee - cylinder vervangen). Aan het chassis moest volgens de APK wat laswerk aan verricht worden waaronder bij de tank en bij de voorbumper (weinig laswerk - veel sloopwerk). Na het doorslijpen van de chassisbalken en een echt kritische inspectie op de brug bleek het chassis toch wel het lijk uit de kast te zijn. Het kon hersteld worden maar zag zelf ook wel dat ik dat over twee jaar waarschijnlijk weer kon doen. Ik heb zelf in een plaatselijk dialect heel vaak 'vagina' geroepen, mede omdat jezelf weet dat je bij aankoop een 'kenner' mee moet nemen (oh ja, ............. wel zo dat anderen het niet hoorden hoor). Een goede leer voor ...................... een ander bij deze.
Het 'herstellen' van een oude LaRo wordt nu dus het 'restaureren' van een oude LaRo. Eigenlijk zoals het zou moeten maar waar je op voorhand niet direct naar toe over wilt gaan. In goed overleg met de garage waar ik m'n auto in onderhoud heb en degene waarbij ik de auto heb gekocht is er besloten dat de laatste bij de eerste een nieuw gegalvaniseerd chassis koopt waarvoor mijn bijdrage in euro's 'vrij betrekkelijk' is.
Veel gedoe, heeeeeeeeeeeeeel veel geleerd in 1 dag, en uiteindelijk....................................... nou ja dat gaan we allemaal nog zien.
Het seizoen sluiten we bij deze maar af en zaterdag maken we voorlopig ons laatste ritje met onze retrover en daarna gaat 'het dak er af'.
Oi,
Mees
dieditforumkomendjaarweleenpaarkeernodigzalhebben
Veel geleerd
Re: Veel geleerd
Joef kot meel
maarre veel succes en als je een keer hulp nodig hebt dan horen we het wel
groet'n Harro
maarre veel succes en als je een keer hulp nodig hebt dan horen we het wel
groet'n Harro
Re: Veel geleerd
modder banden? liertje? Bull-bar? roofrack? rock-sliders? snorkel? parabooltjes?
Als je echt van je landrover houdt koop je eerst een gegalvaniseerd chassis..
Tsjaa Mees,
been there, done that....
Was vast even schrikken, maar je zult de komende jaren zien dat bovenstaande wijsheid helemaal waar is...
Succes en veel plezier met je nieuwe oude auto.
Groet, Wilberth
Als je echt van je landrover houdt koop je eerst een gegalvaniseerd chassis..
Tsjaa Mees,
been there, done that....
Was vast even schrikken, maar je zult de komende jaren zien dat bovenstaande wijsheid helemaal waar is...
Succes en veel plezier met je nieuwe oude auto.
Groet, Wilberth