Tussentijds berichtje..
Tussentijds berichtje..
Een stap vooruit, een stap zijwaarts, en dan weer een klein stapje terug.. En in een parrallel dimensie compleet in het duister..
Stap vooruit:
Ruitewissers doen het weer! Wat was er? De massa kabel hing los. Wat ik dacht een loze kabel voor een antenne was, blijkt de massakabel voor de wissers te zijn geweest. En waarom dacht ik dat het een antenne kabel was? Nou, het stak tussen de raam en schutbord naar buiten..
Stap zijwaarts:
Was (nog) niet de bedoeling, maar bij het lostrekken van het instrumentenpaneel begon de dagteller weer spontaan te werken. Mooi meegenomen..
Klein stapje terug:
De bovengenoemd massakabel is bij het klemmetje gebroken, en nu doen de wissers weer niks..
In een parrallel dimensie compleet in het duister..:
Ik ben nog steeds niet uit waarom de pomp voor de ruiten sproeiers niet werkt.. Schakelaar zag er goed uit (bovendien heeft ie wel gewerkt, ik zag het!) Ik heb een vermoeden, maar toen werd het donker..
Ook heb ik een schakelaar dat niet is aangesloten.. Links bovenin, naast de instrumenten verlichting (die ook niet werkt.. Wel aangesloten). Als iemand het weet, vertel gerust.
Bij het graven en delven vond ik (achter het instrumentenpaneel) een bruine draad met een (doorgebrand) 27 amp zekering, die nergens op aangesloten was, maar een massa ringetje aan het eind heeft. Kan dit voor die stekkertje zijn naast de km teller?
Ik denk dat ik aan alle kanten meer massa problemen heb dan gemiddeld weight watchers programma.. Vanavond maar eens achter die paneel in het midden van de dash kijken.
Groetjes,
Mike
Stap vooruit:
Ruitewissers doen het weer! Wat was er? De massa kabel hing los. Wat ik dacht een loze kabel voor een antenne was, blijkt de massakabel voor de wissers te zijn geweest. En waarom dacht ik dat het een antenne kabel was? Nou, het stak tussen de raam en schutbord naar buiten..
Stap zijwaarts:
Was (nog) niet de bedoeling, maar bij het lostrekken van het instrumentenpaneel begon de dagteller weer spontaan te werken. Mooi meegenomen..
Klein stapje terug:
De bovengenoemd massakabel is bij het klemmetje gebroken, en nu doen de wissers weer niks..
In een parrallel dimensie compleet in het duister..:
Ik ben nog steeds niet uit waarom de pomp voor de ruiten sproeiers niet werkt.. Schakelaar zag er goed uit (bovendien heeft ie wel gewerkt, ik zag het!) Ik heb een vermoeden, maar toen werd het donker..
Ook heb ik een schakelaar dat niet is aangesloten.. Links bovenin, naast de instrumenten verlichting (die ook niet werkt.. Wel aangesloten). Als iemand het weet, vertel gerust.
Bij het graven en delven vond ik (achter het instrumentenpaneel) een bruine draad met een (doorgebrand) 27 amp zekering, die nergens op aangesloten was, maar een massa ringetje aan het eind heeft. Kan dit voor die stekkertje zijn naast de km teller?
Ik denk dat ik aan alle kanten meer massa problemen heb dan gemiddeld weight watchers programma.. Vanavond maar eens achter die paneel in het midden van de dash kijken.
Groetjes,
Mike
Re: Tussentijds berichtje..
als ik het goed heb is de schakelaar links bovenin van het instrumentenpaneel.
Het lijkt erop dat hij bij jou direct via de verlichting is omgeleid.
Jacco
Het lijkt erop dat hij bij jou direct via de verlichting is omgeleid.
Jacco
Re: Tussentijds berichtje..
Neenee, die ernaast zit is die van de instrumenten verlichting.. Rood witte draden enzo. Vooral roze draden vreemd genoeg. Roze komt in mijn schema's nergens voor.. Lang leve Lucas en het Engelse leger!
Re: Tussentijds berichtje..
Hee Mike,
gek wordt je van de draden, ik heb laatst ook het paneel los gehad, de kilometer teller telt geen kilometers, dikke kabel lijk goed te zitten en en gevolgd door het motorblok richting onderzijde midden van de 88, tot daar lijkt alles goed maar niet telluh !
Peter 88
gek wordt je van de draden, ik heb laatst ook het paneel los gehad, de kilometer teller telt geen kilometers, dikke kabel lijk goed te zitten en en gevolgd door het motorblok richting onderzijde midden van de 88, tot daar lijkt alles goed maar niet telluh !
Peter 88
Re: Tussentijds berichtje..
Ik ben ondertussen achter waar die schakelaar voor is.. Voor de dim/stadslicht.. Het is niet aangesloten omdat er een grote draaiknop op het middenpaneel zit (ex-Engelse leger) die het verlichting regelt.
Yaay.. Draadjes!
Yaay.. Draadjes!
Re: Tussentijds berichtje..
Mike,
Heb je al geprobeerd rechtstreeks van de accu het pompje aan te sturen. Dan weet je zeker dat de pomp werkt. Als je echt een zooitje hebt in je bedrading, kan je mischien beter zelf opnieuw wat draden trekken, dan weet je wat waar naartoeloopt en wat het moet doen.
ALOHA Bob
Heb je al geprobeerd rechtstreeks van de accu het pompje aan te sturen. Dan weet je zeker dat de pomp werkt. Als je echt een zooitje hebt in je bedrading, kan je mischien beter zelf opnieuw wat draden trekken, dan weet je wat waar naartoeloopt en wat het moet doen.
ALOHA Bob
Re: Tussentijds berichtje..
En dan eindigd mijn pompje niet als een hoopje gesmolten plastic? 70 ampere is errug veel hoor..
Re: Tussentijds berichtje..
welnee, maar dan weet je wel of je pompje het doet.
Je accu is wel 70 amp, maar dat pompje neemt maar 1 a 2 ampere op.
Kijk effe goed, 1 kant van je pomje zit aan massa en op de andere zet je effe stroom met een draadje vanaf je accu.
Werkt het niet, gewoon een BBQ organiseren, nemen wij wel gereedschap mee.
Als je nou nog meer van dat soort elektrische touble hebt, bel me dan effe.
010 5011646 -------------0651256114
Je accu is wel 70 amp, maar dat pompje neemt maar 1 a 2 ampere op.
Kijk effe goed, 1 kant van je pomje zit aan massa en op de andere zet je effe stroom met een draadje vanaf je accu.
Werkt het niet, gewoon een BBQ organiseren, nemen wij wel gereedschap mee.
Als je nou nog meer van dat soort elektrische touble hebt, bel me dan effe.
010 5011646 -------------0651256114