Light Weight parts

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
henk

Light Weight parts

Bericht door henk »

Een paar vragen over de LW.

Bestaan er komplete setjes boutjes/moertjes/schroefjes etc voor de LW om alle bestaande te vervangen? Zo ja, waar is dit te koop?

Het schutbord is op de bekende plekken niet zo best meer, zijn er nog nieuwe schutborden te koop of zal ik op zoek moeten naar een goede tweedehands?

Ben gisteren begonnen met de revalidatie van Gammeltje, mijn nieuwe LW, en kom zo wat dingen tegen die ik wil vervangen. Kan natuurlijk wel zoveel mogelijk gaan lassen en repareren maar dat ziet er vaak niet zo mooi en goed uit als het origineel. Daarvoor wil ik graag weten wat er zoal nog verkrijgbaar is.

Groeten Henk
LimaWhiskey

Re: Light Weight parts

Bericht door LimaWhiskey »

Henk,
dat van die boutjes, moertjes, ed. zou ik niet weten, maar ik geloof het niet.
Als schurbordvervanging zou ik gaan voor tweedehands. Om een simpele reden: ik heb er een staan van goede kwaliteit. Alleen wat laswerk aan de voetenbakken, maar dat is erg simpel bij een losgemonteerd schutbord. Er zit nog de nodige electronica aan, plus een stuurhuis met stuurwiel. Belangstelling? Bel me 0111 401 669

Groet,
Andries
alain

Bericht door alain »

ik zou alle bouten en moeren, indien mogelijk, vervangen door inoxen en dus ook metrische draad => veel gemakkelijker voor in de toekomst
Cadarn

Bericht door Cadarn »

Als met rvs aan de gang gaat zal je de bouten en moeren toch zeer degelijk van je aluminium moeten isoleren. Als beide metalen contact maken zal het aluminium( door het protentiaalverschil) sterk gaan corroderen. Het verschijnsel is veel sterker dan met ijzeren boutjes.
Jaap
88Cees

Bericht door 88Cees »

In Engeland heb je LR Fasteners die doen volgens mij ook restauratie paketten, ff googlen voor een tel.nr.
Gr Cees
henk

Bericht door henk »

Dank je voor je aanbieding van het schutbord Andries maar die van mij is in een zelfde staat, slechte voetbakken en wat roest tussen het raam en het schutbord. Ik wil graag een gaaf exemplaar zodat het origineel blijft en dus geen ingelaste stukken (is ook een stuk eenvoudiger en minder werk).

Dat van die oxidatie ben ik me bewust, ik ga ook voor aluminium popnagels en zoveel mogelijk gegalvaniseerde bouten/moertjes. Ga maar eens zoeken naar het adres van die LR Fasteners, daar heb ik weleens wat meer over gehoord.

Dank jullie allemaal!

Groeten neef Henk
88Serie123

Bericht door 88Serie123 »

Hoi Henk,

Ik heb destijds voor mijn LW alle bouten en moeren gekocht bij P.A. Blanchard in de UK. Ze hebben heel veel militaire voertuigen en originele leger onderdelen. Ik heb er zelfs nog de originele FFR softtop kunnen krijgen. Ze staan altijd met een advertentie in de LRO/LRE.

Groet,

Adriaan
Plaats reactie