remmen-olie
remmen-olie
had al een jaar een vacupomp in de schuur deze van de week gemonteerd en werkt perfect maar het rempendaal geeft pas bij 2x trappen druk nu had ik daar al vaker last van maar nu gaat het niet meer weg zou dan toch de hoofdrem cilinder het begeven hebben.
heb af en toe ook last van olie temp die te hoog is volgens de meter zo ook vandaag en bij thuiskomst de kap open en aan de leidingen gevoeld van de oliekoeler van voor af gezien was de rechtse leiding koud en net voor de thermostaat aan de linkerzijde was de leiding warm maar ook niet meer dan dat de koeler zelf was koud.......... het gaat om een lw diesel....iemand enig idee
mario
heb af en toe ook last van olie temp die te hoog is volgens de meter zo ook vandaag en bij thuiskomst de kap open en aan de leidingen gevoeld van de oliekoeler van voor af gezien was de rechtse leiding koud en net voor de thermostaat aan de linkerzijde was de leiding warm maar ook niet meer dan dat de koeler zelf was koud.......... het gaat om een lw diesel....iemand enig idee
mario
Re: remmen-olie
hai frans.
stellen is gedaan ontlugten ook al kan het dat niet zijn volgens mij is geen lek en heb er ook niet aan gewerkt ook geen olie verlies...lijkt of de plunjer blijft hangen halverwege of gewoon op is maar bij 2x remmen remt hij perfect en pendaal blijft keihard .....
mario
stellen is gedaan ontlugten ook al kan het dat niet zijn volgens mij is geen lek en heb er ook niet aan gewerkt ook geen olie verlies...lijkt of de plunjer blijft hangen halverwege of gewoon op is maar bij 2x remmen remt hij perfect en pendaal blijft keihard .....
mario
Re: remmen-olie
Stellen.
Als je 2 keer moet trappen voordat je genoeg druk hebt wil dat zeggen dat je dan pas genoeg vloeistof verplaatst.
Dat houdt dus in dat in pricipe de schoenen te ver van de trommels staan.
En ze dus beter moet stellen, strakker.
Een andere mogelijkheid is dat er een grotere maat remcilinders gemonteerd zijn waardoor dus ook de vloeistofverplaatsing van de hoofdremcilinder te weinig is.
FB
Als je 2 keer moet trappen voordat je genoeg druk hebt wil dat zeggen dat je dan pas genoeg vloeistof verplaatst.
Dat houdt dus in dat in pricipe de schoenen te ver van de trommels staan.
En ze dus beter moet stellen, strakker.
Een andere mogelijkheid is dat er een grotere maat remcilinders gemonteerd zijn waardoor dus ook de vloeistofverplaatsing van de hoofdremcilinder te weinig is.
FB
Re: remmen-olie
De slag van het rempedaal verstellen d.m.v. de twee moeren op de as van de hoofdremcilinder wil ook wel eens helpen.
Re: remmen-olie
eventueel kan je ook een van de flexibele remleidingen lek hebben ff der onder gaan liggen en iemand anders laten remmen dan zie je ze opzwellen.
wietse
wietse