Hoi allemaal
Een kleine vraag maar wanneer moet je nou eigenlijk naar de RDW voor een keuring. Ik ben met een revisie bezig zoals iedereen waarschijnlijk al weet, en daarvoor heb ik de auto een jaar geschorst. Kan ik straks weer gewoon gaan rijden en volstaan met een apk of moet ik naar de RDW. Ik heb niks ingrijpends gewijzigd een de auto, alleen de kleur.
Alvast Bedankt,
Vincent
Wanneer RDW Keuren
Re: Wanneer RDW Keuren
Vincent,
Als je auto klaar is, kan je volstaan met een APK. Een kenteken heb je al. Als er op het kenteken de kleur vermeld staat zal dit wel aangepast moeten worden. Bij auto's met een grijze kenteken wordt dit volgens mij niet vermeld.
Op het moment dat je de schorsing opheft dient de auto wel weer minimaal WA verzekerd te zijn.
Martin
Als je auto klaar is, kan je volstaan met een APK. Een kenteken heb je al. Als er op het kenteken de kleur vermeld staat zal dit wel aangepast moeten worden. Bij auto's met een grijze kenteken wordt dit volgens mij niet vermeld.
Op het moment dat je de schorsing opheft dient de auto wel weer minimaal WA verzekerd te zijn.
Martin
Vincent schreef:
> Een kleine vraag maar wanneer moet je nou eigenlijk naar de
> RDW voor een keuring. Ik ben met een revisie bezig zoals
> iedereen waarschijnlijk al weet, en daarvoor heb ik de auto
> een jaar geschorst. Kan ik straks weer gewoon gaan rijden en
> volstaan met een apk of moet ik naar de RDW. Ik heb niks
> ingrijpends gewijzigd een de auto, alleen de kleur.
Je auto hoeft alleen APK gekeurd te worden, wel melden bij de RDW dat de schorsing vervalt.
De kleur is opzichzelf wel ingrijpend
, maar als er ergens op de auto de originele kleur te zien is (bv in de motorruimte oid) is er geen enkel probleem.
Groeten, Jan R.
> Een kleine vraag maar wanneer moet je nou eigenlijk naar de
> RDW voor een keuring. Ik ben met een revisie bezig zoals
> iedereen waarschijnlijk al weet, en daarvoor heb ik de auto
> een jaar geschorst. Kan ik straks weer gewoon gaan rijden en
> volstaan met een apk of moet ik naar de RDW. Ik heb niks
> ingrijpends gewijzigd een de auto, alleen de kleur.
Je auto hoeft alleen APK gekeurd te worden, wel melden bij de RDW dat de schorsing vervalt.
De kleur is opzichzelf wel ingrijpend

Groeten, Jan R.
Opheffen van de schorsing kan op het postkantoor {gratis}
Voor kleur wijziging het kenteken opsturen naar Veendam met het verzoek de kleur te veranderen.
Johan
Voor kleur wijziging het kenteken opsturen naar Veendam met het verzoek de kleur te veranderen.
Johan
WEL aangetekend versturen!!!! ze raken nl nog wel eens zoek!!
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy