Vanavond stond er een oranje ambu van niels en sanne langs de A2 met pech. Deze heb ik mee naar huis gesleept en met versterking van Elco wordt hij nu weer gerepareerd. De auto is onderweg naar zuid afrika voor een 10 maanden vakantie.
Hij loopt weer maar we willen zeker weten dat alles weer goed is.
Trekt ie dat want we zijn zwaar vroeg sanne toen ik wilde slepen (90V8 4.0L), Is die ambulance nu tenminste ook eens boven de 80 geweest Leek me te gevaarlijk om met 60 in de spits de waalbrug over te gaan.
Ze zijn nu weer weg, net vertrokken, eerst naar utrecht ivm begrafenis dan naar Almelo en dan door naar ZA. Ze zijn te volgen via maanrover.nl en sientje op safari.
Zijn ze nu de weg al kwijt
Ik hoop dat ze een mooie reis hebben, auto zag er goed uit. Er waren drie mogelijke oorzaken. Zijn luchtfilter slang zoog dicht (hebben we een doorgezaagde spuitbus in geschoven), er zat een dieselpomp nippel niet helemaal vast en de retoursproeier doorgeblazen. Er was versterking nog komen opdagen uit Nuland van maanrover en we hebben nog wat diesel advies ingewonnen bij yuri (ik ben niet zo'n diesel man)
Hij doet weer wat ie doen moet.
Voordeel van een ronde aardbol is dat het niet uit maakt welke kant je oprijd, je zult als de koers goed is toch een keer in Kaapstad belanden. (kan wel wat moeilijker zijn)
Uit ervaring weet ik dat Nederland uit komen het moeilijkste is. Wij deden er ruim 10 uur over om in Maastricht te raken vanuit de bollenstreek. De brandstofpomp deed een beetje moeilijk van Jorm..... daarna hebben wij wel onze eindbestemming (Nepal) kunnen bereiken.
Dat is gewoon een testje van de auto of je wel echt weg wil. Jorm wilde deze vakantie ook engeland niet uit, maar daar had ie pech mee, hij zal dan toch meer moeten doen dan kortsluiting in zijn startmotor.