2 kolomshefbrug
2 kolomshefbrug
Ik heb gehoord dat je een defender 110 beter niet op een 2 koloms hefbrug kunt optillen, heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik hoor/lees het wel, vast bedankt Michel Makker.
Re: 2 kolomshefbrug
Michel,
ik weet niet of het wel of niet mag.
Door mijn sleutelervaring met Land Rovers zou ik me in ieder geval niet zo heel erg veilig voelen met een 2 koloms brug met een 109" of een 110" erop.
Ook de gewichtsverdeling van de verschillende types loopt nogal uiteen.
In mijn ogen is een 3 of 4 tons brug met 4 kolommen en rijplaten nog steeds de veiligste optie.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
ik weet niet of het wel of niet mag.
Door mijn sleutelervaring met Land Rovers zou ik me in ieder geval niet zo heel erg veilig voelen met een 2 koloms brug met een 109" of een 110" erop.
Ook de gewichtsverdeling van de verschillende types loopt nogal uiteen.
In mijn ogen is een 3 of 4 tons brug met 4 kolommen en rijplaten nog steeds de veiligste optie.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Bedankt Aad voor je snelle reactie, ik begreep dat door de bouw van de 109 en 110 de boel kan "knikken" met een twee kolomshefbrug!?! Dat lijkt mij geen goed vooruitzicht. Wat jou reactie betreft heb je gelijk maar ik kan geen 4 koloms kwijt en ik dacht als je hem nou omhoog lift en je zet er daarna 4 bokken onder is het wel safe.
Ja Jan, een ouwe nog wel, maar of je safe genoeg bent.....
P.S. bel me een dezer dagen even, ik heb een nieuw speeltje besteld!Michel Makker schreef:
P.S. bel me een dezer dagen even, ik heb een nieuw speeltje besteld!Michel Makker schreef:
Ja Jan, een ouwe nog wel, maar of je safe genoeg bent.....
P.S. bel me een dezer dagen even, ik heb een nieuw speeltje besteld
P.S. bel me een dezer dagen even, ik heb een nieuw speeltje besteld