Kan iemand mij helpen? Kan het kwaad om te blijven rijden als de ABS en Tractioncontrol branden?
De ABS pomp onder de motorkap blijft ratelen en is nu uit, kan dat kwaad?
Is het mogelijk om hem te resetten?
alvast bedankt
waarschuwingslampjes ABS en Tractioncontrol blijven branden...he
Re: waarschuwingslampjes ABS en Tractioncontrol blijven branden.
Als het ABS systeem uitvalt dan val je terug op het remvermogen van een normale Laro. Dus wat dat betreft kun je rustig doorrijden en -remmen. Dat is wat het lampje aangeeft.
Die ratelende ABS pomp had ik niet toen mijn ABS uitviel (bevuilde detector). Daar zou ik wel even mee langs de dealer gaan.
PN
Die ratelende ABS pomp had ik niet toen mijn ABS uitviel (bevuilde detector). Daar zou ik wel even mee langs de dealer gaan.
PN
Re: waarschuwingslampjes ABS en Tractioncontrol blijven branden.
het ratelen is inmiddels gestopt nadat ik em weer een keer rustig heb gestart en de lampjes zijn ook weer uit na een stuk rijden en weer starten.
Hij remt ook weer normaal. Nu de lampjes niet meer branden kan ik er dan vanuit gaan dat de ABS en de TC weer werken en dat alles weer normaal is of moet ik em toch een keer laten controleren?
rrrraaaaaarrrrr.
Hij remt ook weer normaal. Nu de lampjes niet meer branden kan ik er dan vanuit gaan dat de ABS en de TC weer werken en dat alles weer normaal is of moet ik em toch een keer laten controleren?
rrrraaaaaarrrrr.
Re: waarschuwingslampjes ABS en Tractioncontrol blijven branden.
Ik zou eea maar even uit laten lezen. Dat kan bij de dealer. Er zijn ook prikkers die hiervoor de spullen in huis hebben.
Jan Herman
Jan Herman
Re: waarschuwingslampjes ABS en Tractioncontrol blijven branden.
Jeroen,
Heb je de kabels en de sensoren bij de wielen al gecontroleerd?
Per wiel is het de kabel die het soepelst is. De sensor (daar waar de kabel en soort van zwart rubbertje ingaat) kan je dan stevig naar binnen drukken.
Is het overigens "spontaan" ontstaan of na terreinrijden, goede schoonmaak beurt of wat sleutelwerk.
Succes,
Richard
Heb je de kabels en de sensoren bij de wielen al gecontroleerd?
Per wiel is het de kabel die het soepelst is. De sensor (daar waar de kabel en soort van zwart rubbertje ingaat) kan je dan stevig naar binnen drukken.
Is het overigens "spontaan" ontstaan of na terreinrijden, goede schoonmaak beurt of wat sleutelwerk.
Succes,
Richard