Landrover Santana
Landrover Santana
Ik ben nog steeds op zoek naar een SIII
Nu zie je soms hier bij de advertenties santana´s opduiken.
Dat zijn SIII, maar ik heb ook al een paar keer een defender gezien (78, vonden wij erg vroegvooe defender) , weet iemand meer over deze landrovers, ook wat betreft het op kenteken zetten de kwaliteit e.d.
Nu zie je soms hier bij de advertenties santana´s opduiken.
Dat zijn SIII, maar ik heb ook al een paar keer een defender gezien (78, vonden wij erg vroegvooe defender) , weet iemand meer over deze landrovers, ook wat betreft het op kenteken zetten de kwaliteit e.d.
Re: Landrover Santana
Geert,
De Santana is een in lincentie gebouwde Land Rover met specifieke Santana kenmerken, zoals een vijfbak, ander bumper (latere modellen) en wat inwendige modificaties.
Ook liggen er andere motoren in, bij de huidige Santana Hannibal bijvoorbeeld een Iveco common rail diesel.
Ze zijn niets beter of slechter dan Land Rover`s echter worden modernisaties vaak eerder door gevoerd zoals Parabools, 5 versnellingsbak, moderne motoren.
Het op kenteken krijgen van een Santana kan moeilijker zijn bij een ALnd Rover omdat er van de Santana geen type goedkeuringen zijn.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
De Santana is een in lincentie gebouwde Land Rover met specifieke Santana kenmerken, zoals een vijfbak, ander bumper (latere modellen) en wat inwendige modificaties.
Ook liggen er andere motoren in, bij de huidige Santana Hannibal bijvoorbeeld een Iveco common rail diesel.
Ze zijn niets beter of slechter dan Land Rover`s echter worden modernisaties vaak eerder door gevoerd zoals Parabools, 5 versnellingsbak, moderne motoren.
Het op kenteken krijgen van een Santana kan moeilijker zijn bij een ALnd Rover omdat er van de Santana geen type goedkeuringen zijn.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Je kan ook tussen een serie en een defender in gaan zitten.
Dit zijn de 110 en 90.
Ze zien er uit als een defender maar de rest lijkt erg veel op een serie 3
Ron B heeft er nog een aantal staan, zijn ook wat aantrekkelijker in prijs.
Dit zijn de 110 en 90.
Ze zien er uit als een defender maar de rest lijkt erg veel op een serie 3
Ron B heeft er nog een aantal staan, zijn ook wat aantrekkelijker in prijs.
Hmmmm... ik heb een 110 uit '84 maar die lijkt toch echt meer op een defender dan op een series III.
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Ja aan de buitenkant zeker, Hans maar het blok lijkt erg veel op de 2.25 van de serie.
Lekker simpel.
Lekker simpel.
En nog beter ook, de 5-bearing 2.25 (na 1980) van Santana heeft geen ketting meer maar een tandwielset, lijkt op die van Zeus.
Dennis B.
Dennis B.
Jongens , ik ben weer wat wijzer geworden, dus een santana kopen zonder kenteken is niet echt verstandig.
Ik zal een bij Ron B(olleboom?) moeten gaan kijiken.
Lijkt me veiliger van bv. Get Visual in Amersfoort .
hartstikke bedankt voor de reacties
PS Zeker niemand die een goede gele SIII Diesel wil ruilen met een Renault Twingo(95)
Ik ben nog steeds zoekende en ben zo meteen van die twingo af
Groetjes Geert van D
Ik zal een bij Ron B(olleboom?) moeten gaan kijiken.
Lijkt me veiliger van bv. Get Visual in Amersfoort .
hartstikke bedankt voor de reacties
PS Zeker niemand die een goede gele SIII Diesel wil ruilen met een Renault Twingo(95)
Ik ben nog steeds zoekende en ben zo meteen van die twingo af
Groetjes Geert van D