Hoi
Ivm motorombouw wil ik gas bouwen op een 3,9 efi. Ik wil een g1 systeem hebben, dus met gas of benzinestart. Ik heb al een complete gasset van mijn carb motor, met een gereviseerde vialle type c verdamper. Volgens mij heb ik alleen een lpg mengstuk voor de efi nodig. Maar hoe sluit in de benzine af als ik op gas rijd? en wat doe ik dan met de injectiebrandstofpomp? En levert de vialle verdamper genoeg voor de 3.9?
groet Frank
LPG ombouw RR carb -> EFI
Re: LPG ombouw RR carb -> EFI
Frank,
Indien je op gas wilt rijden moet je er gewoon voor zorgen dat -indien de gasafsluiters open staan- de benzineinjektoren niet meer aangestuurd worden, de brandstofpomp kan dan in principe dus gewoon de benzine rond blijven pompen, dit heeft als voordeel dat die dus niet uitdroogt. Volgens mij is dat een bruine of bruin/rode draad die de injektoren aanstuurd. (zit bij een originele 3.9 EFI onder de bijrijdersstoel aan een relais gekoppeld)
Je hebt inderdaad een ander mengstuk voor de EFI nodig, bij jou zitten ze nu op de luchtaansluiting van de carbs, bij de EFI kun je hem tussen de AFM en het inlaatmanifold plaatsen. Ik gebruik zelf een Impco 225 mixer, welke prima voldoet.
weet overigens niet of de Vialle type C geschikt is (of dat je wellicht beter een D-type kunt gebruiken), maar er zijn vast anderen die je dat kunnen vertellen.
Indien je op gas wilt rijden moet je er gewoon voor zorgen dat -indien de gasafsluiters open staan- de benzineinjektoren niet meer aangestuurd worden, de brandstofpomp kan dan in principe dus gewoon de benzine rond blijven pompen, dit heeft als voordeel dat die dus niet uitdroogt. Volgens mij is dat een bruine of bruin/rode draad die de injektoren aanstuurd. (zit bij een originele 3.9 EFI onder de bijrijdersstoel aan een relais gekoppeld)
Je hebt inderdaad een ander mengstuk voor de EFI nodig, bij jou zitten ze nu op de luchtaansluiting van de carbs, bij de EFI kun je hem tussen de AFM en het inlaatmanifold plaatsen. Ik gebruik zelf een Impco 225 mixer, welke prima voldoet.
weet overigens niet of de Vialle type C geschikt is (of dat je wellicht beter een D-type kunt gebruiken), maar er zijn vast anderen die je dat kunnen vertellen.
Re: LPG ombouw RR carb -> EFI
Constantijn,
Ben jij deze week nog in groningen? Dan zou jij mij e.a. kunnen laten zien. En de C4 schijnt vrijwel gelijk te zijn aan de D.
groet Frank
Ben jij deze week nog in groningen? Dan zou jij mij e.a. kunnen laten zien. En de C4 schijnt vrijwel gelijk te zijn aan de D.
groet Frank