Reed net vrolijk 80 op de N212 bij Wilnis, hoorde ik een niet zo luide knal en de motor sloeg af. Wil niet meer starten, maar ik hoor nog wel de krukas draaien, al lijkt de startmotor er meer moeite mee te hebben dan voorheen. Ik hoop maar dat het niet de distributieriem is... (300tdi, 67000 gelopen) Had er net eentje binnen om morgen te gaan monteren
Nu vertelde Hendrik Swane laatst dat sommige versnellingsbakken een door de motor aangedreven oliepomp hebben en dat je daarom maar beter niet kunt slepen zonder de cardanassen los te schroeven. Weet iemand of dat het geval is bij mijn 300tdi uit 1996 (chassis SALLDHAF8TA992238) ? Dat zou me nu namelijk wat tijd schelen, want ik zie het niet zo zitten om nu in het pikkedonker langs de N212 mijn eerste cardanas te gaan demonteren
Ik moet hem ongeveer 2 kilometer slepen.. zou dat te doen zijn zonder demontage?
Heb laatst een Disco 300 tdi uit'98 gesleept, het enige wat nodig was (volgens boekje en garage) de tussenbak en in dit geval automaat in de neutrale stand plaatsen.