RDW keuring --> APK Vraag
RDW keuring --> APK Vraag
Ik wil binnenkort met een auto naar de RDW voor een identificatiekeuring en ik wil de APK lokaal laten uitvoeren zoals dat tegenwoordig kan.
Maar moet je binnen een bepaalde tijd de auto ook APK keuren of zou je hem, als er meer werk aan zit dan je verwacht had, ook kunnen schorsen?
Bart
Maar moet je binnen een bepaalde tijd de auto ook APK keuren of zou je hem, als er meer werk aan zit dan je verwacht had, ook kunnen schorsen?
Bart
Re: RDW keuring --> APK Vraag
Wil je hem alleen laten identificeren? Daaruit zal blijken of het voertuig voor minimaal twee-derde bij elkaar hoort. hij wordt niet gekeurd dan.
Zit er geen geldend kenteken bij? Zo ja, dan heeft identificeren geen nut.
Als hij geidentificeerd is, dan kan je eraan gaan knutselen zolang je wilt.
Zit er geen geldend kenteken bij? Zo ja, dan heeft identificeren geen nut.
Als hij geidentificeerd is, dan kan je eraan gaan knutselen zolang je wilt.
ja, schorsen kan. Dat is ook wel aan te bevelen omdat ze tegenwoordig de gegevens administratief controleren. Als je een kenteken hebt moet je ook een apk hebben. Er zit natuurlijk wel enige rek in. Zelf zat ik in dezelfde situatie, eind april had ik mijn apk, op 19 juli kwam de boete. Het is lastig, want als je de weg niet opkunt, kun je ook niet naar de garage voor reparaties of keuring.
ik had eind april mijn kenteken, bedoel ik, maar nog geen apk
Dus ik ben niet verplicht binnen 8 weken APK te hebben?
Dus als ik het goed begrijp:
-Ik ga naar de RDW voor een identificatiekeuring
-Krijg mijn kenteken maar moet daarna nog APK keuren om er mee te mogen rijden
-Stel APK levert meer werk op dan verwacht
-Mag / kan ik auto schorsen
-Zodat ik b.v. als ik over 3 maand meer tijd heb dan apk kan keuren?
Bart
-Ik ga naar de RDW voor een identificatiekeuring
-Krijg mijn kenteken maar moet daarna nog APK keuren om er mee te mogen rijden
-Stel APK levert meer werk op dan verwacht
-Mag / kan ik auto schorsen
-Zodat ik b.v. als ik over 3 maand meer tijd heb dan apk kan keuren?
Bart
Re: Dus ik ben niet verplicht binnen 8 weken APK te hebben?
Ja, dat klopt wel. Hoewel die termijn van 3 maanden niet zeker is.reken voor de zekerheid 2 maanden. Je kunt ook de keuze maken om gewoon de boete te betalen (zoals ik), voor extra tijd. geen idee alleen wat er na die eerste boete gebeurt, hoeveel tijd je dan hebt.
En voor de duidelijkheid: ik rijd natuurlijk minimaal. eigenlijk alleen naar de werkplaats (en de dlrs natuurlijk, oei............) Veiligheid voor alles!
En voor de duidelijkheid: ik rijd natuurlijk minimaal. eigenlijk alleen naar de werkplaats (en de dlrs natuurlijk, oei............) Veiligheid voor alles!
Re: Dus ik ben niet verplicht binnen 8 weken APK te hebben?
Als je schorst en je hebt hem staan op eigen terrein maakt de tijd niet uit. Ik heb hem na een jaar weer apk laten keuren. Zolang je er maar niet mee gaat rijden of op de openbare weg zet.
Als je een kenteken hebt dan is de voorwaarde voor het rijden op de openbare weg de APK keuring en verzekering, plus je wegenbelasting natuurlijk.
ALOHA Bob
Als je een kenteken hebt dan is de voorwaarde voor het rijden op de openbare weg de APK keuring en verzekering, plus je wegenbelasting natuurlijk.
ALOHA Bob
Hoi Bart,
Als je de auto eenmaal op naam hebt gezet heb je in elk geval één maand tijd om de schorsing te regelen, de registercontroles worden de eerste maand nog niet uitgevoerd.
Mocht je dus het idee hebben dat je de auto binnen een maand zou verkopen, hoef je niks te doen na de invoer. Natuurlijk niet mee gaan rijden...
Als je de auto eenmaal op naam hebt gezet heb je in elk geval één maand tijd om de schorsing te regelen, de registercontroles worden de eerste maand nog niet uitgevoerd.
Mocht je dus het idee hebben dat je de auto binnen een maand zou verkopen, hoef je niks te doen na de invoer. Natuurlijk niet mee gaan rijden...