pakking vervangen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
waalring

pakking vervangen

Bericht door waalring »

Naar aanleiding van jullie advies vanavond de pakkingen vervangen tussen dieselpomp en plaat en tussen plaat en motor. Pakkingen en dunnetjes vloeibare pakking ertussen en alles weer vast. Nu naar bed met de handjes gevouwen, hopende dat de ergste lekkage nu definitief voorbij is. Overigens naar aanleiding van de opmerking van bleu-box de motor gisteren nog ontvet en schoongespoten. Geen verdere lekkage als deze pakking gevonden. Krukaskeering zweet misschien maar lekt niet en dit geld ook voor carterpan(nog even wat kilometers moeten rijden met caravan, mooie test). Dus volgens mij niet het gevolg van te veel druk. Blijf vanaf nu wel waakzaam. Een ieder dankt voor de adviezen, zonder deze had ik het (nog) niet aangedurft. Na deze enerverende klus de Laro verder verfraaid door de jerrycan op de achterdeur te monteren. (humeur nu weer een beetje op peil). Nu zaterdag de swivelplaatjes monteren zoals Hendrik geleerd heeft en we kunnen er weer tegen.
Apke

Re: pakking vervangen

Bericht door Apke »

Bravo !!!!!

Gewoon rustig stapje voor stapje en je wordt vanzelf een ervaren sleutelaar. Ik heb me telefoon niet gehoord, dus mijn hulp had je hiervoor in ieder geval niet nodig.

De voorste krukaskering zweet en de carterpakking ook schrijf je. Een beetje zweten is niet erg en niets om je echt druk over te maken. Lekvrij maken is een bijna onmogelijke klus.

Apke
www.larrie.nl
waalring

Re: pakking vervangen

Bericht door waalring »

Bedank Ap, maar het ging goed. Ik hou je nummer in ieder geval bij de hand. Lekvrij hoeft ook niet maar een liter in 3 dagen was wat erg veel. Morgen spuit ik alles weer schoon en kijk daarna of het probleem def is opgelost. Trouwens door zo'n klus en door de cursus van Henk krijg je de smaak vanzelf wel te pakken.
Plaats reactie