Hoi,
net een leuke HiCap Serie 3 gekocht....super leuke auto, start goed en meteen, de versnellingen gaan er goed in ...en schieten er ook niet uit, maar er is een duidelijk gerinkel en gefluit te horen uit de versnellingsbak in de eerste tot en met de 3de versnelling. Alleen de 4de heeft dit niet. En het maakt geen verschil of ik nu de hoge of de lage gearing in heb!
Bovendien vraag ik me af waarvoor de zwarte hendel is naast de lage en hoge gearing. De versnellingbak word er wel van losgekoppelt, maar wat doet het ....waarvoor heb ik deze nodig?
dank voor jullie suggesties
Nick
gerinkel - Serie 3 versnellingsbak
Re: gerinkel - Serie 3 versnellingsbak
"Bovendien vraag ik me af waarvoor de zwarte hendel is naast de lage en hoge gearing. De versnellingbak word er wel van losgekoppelt, maar wat doet het ....waarvoor heb ik deze nodig?"
Het klinkt alsof er een overdrive gemonteerd is, zeker als de pook in een verticaal vlak gemonteerd is. Wat doet een overdrive? Zie:
[en.wikipedia.org]
Mocht de pook dichter bij je seatbase in een horizontaal vlak zitten, dan lijkt het erop dat er misschien een PTO (Power Take Off) gemonteerd is. In dat geval vind je misschien ook zo hier of daar gaten voor de montage van hetgeen door die PTO werd aangedreven.
Heb je er misschien een foto van?
Hermen
Het klinkt alsof er een overdrive gemonteerd is, zeker als de pook in een verticaal vlak gemonteerd is. Wat doet een overdrive? Zie:
[en.wikipedia.org]
Mocht de pook dichter bij je seatbase in een horizontaal vlak zitten, dan lijkt het erop dat er misschien een PTO (Power Take Off) gemonteerd is. In dat geval vind je misschien ook zo hier of daar gaten voor de montage van hetgeen door die PTO werd aangedreven.
Heb je er misschien een foto van?
Hermen
Hoe is het oliepeil in de versnellingsbak?
Ik heb er net onder gelegen en er is inderdaad en optie om voorin in de versnellingbak een shaft of zoiets in te stoppen - dus ik neem aan dat dit dan een PTO zou moeten zijn.
Ik ben niet bekend met PTOs - zou ik ook een lier voorop kunnen monteren en die door de PTO laten draaien.....??
Ik ben niet bekend met PTOs - zou ik ook een lier voorop kunnen monteren en die door de PTO laten draaien.....??
Dank Robert - dat moet ik nog even checken. Wat voor een olie gebruik ik in een Series bak? Ik heb voor mijn oneten Dextron ATM (hoofdbak)liggen en EP90 (tussenbak en Diffs)
groet en dank
Nick
groet en dank
Nick
Op deze en de volgende bladzijde kun je wat verschillende PTO's bekijken. Zie:
[www.landrover.vlothuizen.nl]
Inderdaad bestaan er ook PTO-aangedreven lieren. Sommige fabrikanten van die lieren - Koenig Iron Works, de maker van King winches bijvoorbeeld - maakten ook hun eigen PTO's.
Hermen
[www.landrover.vlothuizen.nl]
Inderdaad bestaan er ook PTO-aangedreven lieren. Sommige fabrikanten van die lieren - Koenig Iron Works, de maker van King winches bijvoorbeeld - maakten ook hun eigen PTO's.
Hermen