motor/versnellingsbak steun rubber vervangen
motor/versnellingsbak steun rubber vervangen
Ik heb een 88" serie III diesel van 1980. Als je op een puttige weg rijdt dan trilt de versnellings bak tegen de vesnellings bak tunnel. Nu heb ik eens naar de ophangings rubbers gekeken en die zijn best wel slecht. Ik denk dus dat het daardoor komt. Zijn de rubbers (4x) van de motor en de versnellings bak het zelfde? Namelijk NRC2052.Kun je deze rubbers vervangen door de motor op te krikken?
Re: motor/versnellingsbak steun rubber vervangen
Zijn hetzelfde en kun je idd zo vervangen. De draadeinden van de versnellingsbak rubbers zijn soms wat lastig om ertussen door te wurmen (Omdat de versnellingsbak niet verder omhoog kan ivm met de zitbak) dus dan eerst een stukje afzagen als het niet lukt. (bij de nieuwe dus....)
Succes ermee
Groetjes Bowy
Succes ermee
Groetjes Bowy
Re: motor/versnellingsbak steun rubber vervangen
Bij mij 88 zijn de motor steunen rond en de versnellingbak steunen vierkant !
Er is een verschil in nr maar ik denk echt niet dat het veel maakt
Zet een krik onder je bak met een stukje hout en dan komen ze er wel tussen
Henk
Er is een verschil in nr maar ik denk echt niet dat het veel maakt
Zet een krik onder je bak met een stukje hout en dan komen ze er wel tussen
Henk
Re: motor/versnellingsbak steun rubber vervangen
Rond is voor benzineblok + bak
vierkant is voor diesel blok + bak
Je kunt het beste 4 dezelfde monteren ivm met verschillende stugheden/stijfheden.
Groetjes Bowy
vierkant is voor diesel blok + bak
Je kunt het beste 4 dezelfde monteren ivm met verschillende stugheden/stijfheden.
Groetjes Bowy
Re: motor/versnellingsbak steun rubber vervangen
Oh, dit heb ik vorige week net gedaan bij mijn SIII 109D
rechthoekige rubbers met metalen oren. let op de richting van deze oren.
voorzichtig, met een blok hout ertussen je motor opkrikken. je moet dan ook ff de steunen aan je motorblok los halen anders wordt het erg lastig.
mij je versnellingsbak moeten de steunen aan het chassies los.
je bent er wel ff mee bezig maar dan ben je er weer ff vanaf.
succes,
Yuri
SIII 109D
rechthoekige rubbers met metalen oren. let op de richting van deze oren.
voorzichtig, met een blok hout ertussen je motor opkrikken. je moet dan ook ff de steunen aan je motorblok los halen anders wordt het erg lastig.
mij je versnellingsbak moeten de steunen aan het chassies los.
je bent er wel ff mee bezig maar dan ben je er weer ff vanaf.
succes,
Yuri
SIII 109D