hellup m'n EFI kotst
hellup m'n EFI kotst
M'n 3.9 EFI kotst al z'n koelwater uit na 2 minuten.
- Koppakkingen vervangen
- waterpomp vervangen
- Thermostaat gedemonteerd
- Radiateur doorgespoeld (is dus niet verstopt)
- Nu vullen alles ontlucht via ontluchtingsdop bij inlaatmanifold.
- Slangen gechecked op verstopping.
Wat nu??
- Koppakkingen vervangen
- waterpomp vervangen
- Thermostaat gedemonteerd
- Radiateur doorgespoeld (is dus niet verstopt)
- Nu vullen alles ontlucht via ontluchtingsdop bij inlaatmanifold.
- Slangen gechecked op verstopping.
Wat nu??
Re: hellup m'n EFI kotst
Oeioei Mario,
Die nieuwe van je?
Hopelijk is het inderdaad de kachel.
Sterkte!

grtzzz
Raggemetdierobookheelveelkoelwateravonturengehadheeft
Die nieuwe van je?
Hopelijk is het inderdaad de kachel.
Sterkte!

grtzzz
Raggemetdierobookheelveelkoelwateravonturengehadheeft
Re: hellup m'n EFI kotst
Ik hoop voor je dat het niet zo is, maar van de V8 vanaf de 3.9 willen de blokken soms scheuren na een oververhitting.
Zie ook:
[www.vislandrovers.nl]
Dennis B.
Zie ook:
[www.vislandrovers.nl]
Dennis B.
Re: hellup m'n EFI kotst
Dat was ook de richting waaraan ik zat te denken. Als het er zo snel uitgaat kan het haast alleen via een scheur. Ik wilde dat ik een prettigere diagnose wist. Het zijn dorstige blokken maar het moet beperkt blijven tot benzine. Doe eens een compressietest dat zegt meer.
Fred101
Fred101
Re: hellup m'n EFI kotst
tja.. 3.9 he.... gezakte cilinderbussen...... daarom wil ik geen 3.9, 4.0, 4.2 of 4.6..
Is op te lossen door cilinderbussen erin te laten persen met een kraag....
doet het zelfde bedrijf in England die ook de 2.8 benzine conversies heeft..
Bart
Is op te lossen door cilinderbussen erin te laten persen met een kraag....
doet het zelfde bedrijf in England die ook de 2.8 benzine conversies heeft..
Bart
Re: hellup m'n EFI kotst
Mario, ik heb hetzelfde probleem, er komt druk vanuit het verbrandingsgedeelte in het koelwatersysteem waardoor het er simpelweg via de expansie dop uitgeperst wordt als je het systeem helemaal afvult. na een bepaalde periode zakt het verder en blijft het redelijk stabiel omdat het verschil in druk gelijk wordt aan de inhoudt van het expansievat.....
Temperatuur e.d. blijven prima in orde maar het is natuurlijk geen fraai vooruitzicht als je weet dat er scheurtjes in het blok zitten. Ik heb gisteren iets geprobeerd om te kijken of dat een (tijdelijke) oplossing geeft, laat het je wel weten of het helpt, is speciaal spul dus eerst even testen....in de tussentijd op zoek gaan naar een andere motor. Het is maar hoe je het ziet, de blokken zijn oorsterk maar tegen oververhitting kan weinig, bij normale motoren vliegen de koppakkingen om je oren of klapt de radiateur, het is maar wat je liever wil....een echte motor met dit risico of een halve motor met steeds lekke koppakingen....
Temperatuur e.d. blijven prima in orde maar het is natuurlijk geen fraai vooruitzicht als je weet dat er scheurtjes in het blok zitten. Ik heb gisteren iets geprobeerd om te kijken of dat een (tijdelijke) oplossing geeft, laat het je wel weten of het helpt, is speciaal spul dus eerst even testen....in de tussentijd op zoek gaan naar een andere motor. Het is maar hoe je het ziet, de blokken zijn oorsterk maar tegen oververhitting kan weinig, bij normale motoren vliegen de koppakkingen om je oren of klapt de radiateur, het is maar wat je liever wil....een echte motor met dit risico of een halve motor met steeds lekke koppakingen....
Re: hellup m'n EFI kotst
Ook hier in Assen is een super specialist die dat doet,
hebben ze in ook met motoren voor (oude) Dakar gedaan.
gr,
Roland
hebben ze in ook met motoren voor (oude) Dakar gedaan.
gr,
Roland