swiveltje
swiveltje
Medeprikkers,
Ik lees in de workshopmanual, dat de swivels van mijn defender 90 gevuld zijn met olie zoals bij mijn lightweight het geval is, maar in de manual wordt er ook genoemd dat bij latere modellen deze met vet zijn gevuld (for life service...)
Weet iemand vanaf wanneer dit ingegaan is...? hij is van '98
Is dit ook zo dat er geen onderhoud, lees verversing meer benodigd is in geval van vet?
Bedankt alvast
Ik lees in de workshopmanual, dat de swivels van mijn defender 90 gevuld zijn met olie zoals bij mijn lightweight het geval is, maar in de manual wordt er ook genoemd dat bij latere modellen deze met vet zijn gevuld (for life service...)
Weet iemand vanaf wanneer dit ingegaan is...? hij is van '98
Is dit ook zo dat er geen onderhoud, lees verversing meer benodigd is in geval van vet?
Bedankt alvast
Re: swiveltje
nog even de afzender voor het gemak
Ed Wensveen (@)
bikkel 90
landweight D2.25
Ed Wensveen (@)
bikkel 90
landweight D2.25
Als je er vet in doet zal je toch ook regelmatig moeten controleren of er geen vuil/water bijgekomen is.
De keerringen zijn om de olie/vet binnen te houden, maar ze houden echt niet alle vuiligheid -lees water/zand- buiten.
En het vet vervangen is wel wat lastiger dan om de olie te vervangen.
Frans Bonnes dielekkervooroliegaat.
De keerringen zijn om de olie/vet binnen te houden, maar ze houden echt niet alle vuiligheid -lees water/zand- buiten.
En het vet vervangen is wel wat lastiger dan om de olie te vervangen.
Frans Bonnes dielekkervooroliegaat.
Ik heb me ook gek gezocht .Maar heb je geen aftap plugje op de swivel dan is het de voor het leven gesmeerde .Hoe je dan het vet eruit moet halen is mij tot op heden ook een raadsel .bijvullen gaat wel van af 1997 ongeveer zitten deze swivels erop .gr anton@ dietert
Aftapplugje heb je ook niet nodig.
Een van de onderste bouten eruit draaien, waar de swivelpin mee vast zit, en alle olie loopt er zo uit.
Bout daarna wel met een of ander pakkingsmiddel opnieuw monteren.
FB
Een van de onderste bouten eruit draaien, waar de swivelpin mee vast zit, en alle olie loopt er zo uit.
Bout daarna wel met een of ander pakkingsmiddel opnieuw monteren.
FB
Ok bedankt
ik had al een donker groen vermoeden dat het bij mij ook vet was gezien de pluggen
Thanks
Ed
ik had al een donker groen vermoeden dat het bij mij ook vet was gezien de pluggen
Thanks
Ed
Ed, de meningen zijn erg verdeeld de één zweert bij olie maar in de handel (die gasten in Gouda) kun je een soort vetpatroon kopen....... De vervanging van het vet doet men door de swivel iets te verwarmen en dan loopt het er zo uit heb ik me laten vertellen....
Maarja er zijn hier natuurlijk technisch beter onderlegde mensen op dit forum aanwezig........
Maarja er zijn hier natuurlijk technisch beter onderlegde mensen op dit forum aanwezig........