stuurdemper
stuurdemper
Ik twijfel of mijn stuurdemper nog goed werkt , bij bochtenwerk en dan vooral over drempels hoor ik een metalen kloink , en bij hoge snelheden op de rijksweg begint stuur zwaar te trillen na een hobbel , banden zijn reeds gebalanceerd. Bij evt. aanschaf nieuwe stuurdemper , wat voor een nemen , goedkope of duurdere heavy duty , auto rijdt bijna geen terrein.
ivo
ivo
Re: stuurdemper
Inderdaad, je stuurdemper is versleten. Gewoon een standaard sturudemper voldoet.
Arthur
Arthur
Re: stuurdemper
Ivo,
Heb je de bevestiging van je Panhard stang al gecontroleerd??
Bij ons was deze ook een keer wat los gegaan, met een nieuwe (gasgevulde) stuurdemper werd het wat beter, maar het probleem bleef.
Toen kwam Ron Stalman er achter dat de Panhard stang wat speling had. Deze bout weer aangedraaid en het probleem is over.
Richard
Heb je de bevestiging van je Panhard stang al gecontroleerd??
Bij ons was deze ook een keer wat los gegaan, met een nieuwe (gasgevulde) stuurdemper werd het wat beter, maar het probleem bleef.
Toen kwam Ron Stalman er achter dat de Panhard stang wat speling had. Deze bout weer aangedraaid en het probleem is over.
Richard
Re: stuurdemper
het kunnen eventueel ook de rubbers (bushes) zijn, worden Laro's heel zoekerig/zwabberig van geeft bij het inveren ook een klonk
theo
theo
Re: stuurdemper
En nog belangrijker, heb je de voorspanning op je fusees ook gecontroleerd? dat heeft meer effect als een stuurdemper.
Re: stuurdemper
De trilling bij hogere snelheden na een hobbletje komt zeer waarschijnlijk NIET door een al dan niet versleten stuurdemper.
De rubber bussen van:
- panhard stang
- stuurstang
- spoorstang
- radius-arms
en de voorspanning van je fusee's zetten je waarschijnlijk meer op het rechte spoor.
Groet van Marco!
De rubber bussen van:
- panhard stang
- stuurstang
- spoorstang
- radius-arms
en de voorspanning van je fusee's zetten je waarschijnlijk meer op het rechte spoor.
Groet van Marco!
Re: stuurdemper
Ik rij al jaren zonder stuurdemper. Ik heb hier alleen maar last van als de diff gesperd staat. Pas dan ontstaat de behoefte aan extra demping om de klappen van de aangrijpende wielen op te vangen. Je moet eerst de andere onderdelen speling vrij maken en dit niet willen compenseren met een stuurdemper, daar is ie niet voor bedoeld.
suc6
Johan
suc6
Johan