4x4 weigeren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Edwin laro88

4x4 weigeren

Bericht door Edwin laro88 »

Heyy daar,

Wij hebben sinds kort een Laro 88 uit 1982. We rijden er nogal eens mee over de Ermelosche hei, maar de laatste tijd wil de auto soms niet meer in zijn 4x4. Je moet dan eerst een stukje in z'n lage gearing rijden, want daarna wil het soms opeens weer wel, maar ook niet altijd. Weet iemand hoe dit komt en hoe je dit dan ook weer op kan lossen..??

Alvast bedankt!

Edwin
Sue

Re: 4x4 weigeren

Bericht door Sue »

Lage gearing is bij mij altijd 4x4... Ik zet mijn Lightweight altijd in zijn laag (rode pook naar achter) dan staat hij dus automatisch in 4x4-laag, dan rijd ik alles in de tweede versnelling, bij hele steile lange hellingen gaat hij in de eerste versnelling en bij blubberputten altijd in zijn tweede anders heb je niet genoeg vermogen. Ik rijdt nooit in 4x4 hoog. Maar het probleem bij niet in de 4x4 willen dat kan er mee te maken hebben dat de tandwielen niet goed tegenover elkaar staan. Als je hem alleen maar een stukje laat verrollen dan wil hij ook niet? In zijn vrij zetten, handrem eraf en dan proberen de gele pook in te drukken. Moet je even proberen, als het dan wel lukt is er niets aan de hand, lijkt mij.

Groet Sue en Leopold
Robman

Bericht door Robman »

Hoi Edwin , Zelfde probleem gehad
Bij mij zat er erg veel speling op alle stangen van de bediening .
Veel gaten waren wat groter geworden .
Heb ik opgelost door wat messing busjes op de draaibank te draaien .
Nu de speling weg is , is het probleem ook verholpen .
Kijk dus eerst eens naar eventuele speling op de bedienings stangetjes

Succes

Rob ( 109 Ambulance Camper )
Aad G

Bericht door Aad G »

gewoon effe je vloerplaat aan de bijrijderskant loshalen.
Zie je alle stangen en pallen zitten
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Vaak blijft het H/L schakelasje wat vastzitten door vuil of roestvorming.
Even het kapje vlak boven de voorste uitgaande as eraf, en de schakelas uiteinden inspuiten met WD40 o.i.d. meestal is dit voldoende om alle asje weer goed gangbaar te krijgen.
Let vooral op het asje waar de pin van het gele pookje in valt, deze lijkt het meest verdacht.

Dennis B.
maarten 109

Bericht door maarten 109 »

ja daar sta je dan midden op de heide met een 4x4 die het niet doet

gewoon nieuwe auto kopen edwin, hoef je ook niet de hele auto uit te deuken

doet hij het weer of heb je een nieuwe auto VOOR dat we weer is gaan rijden

das zo lastig dat gekloot !!

spreek je snel

groetjes maarten

ps. woensdag feestje....???
Anton

Bericht door Anton »

een keer met de tuinslang onder de auto door scheelt ook, komen de klonten zand weer los.

Anton
Plaats reactie