Rijdend Zwitserland uit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Art

Rijdend Zwitserland uit

Bericht door Art »

Hoi

Bijna is het zover, komend (lang) weekend gaan we naar Zwitserland om een Stage One uit 1979 te bekijken. Als deze door mijn keuring komt en ik hem koop, dan wil ik hem rijdend mee naar huis nemen.
Daarvoor moet ik dus in Zwitserland een exportkenteken regelen.
Moet ik bij de Zwitsers-Duitse grens iets doen? Uitvoeren? Zou ik daar eventueel nog BTW terug moeten krijgen?

Vervolgens heb ik een invoerdocument 'Enig Document' nodig. Kan ik dit gewoon achteraf regelen als ik allang weer thuis ben?

Wie weet het?

Groeten Art
Stumpertje S III 2,25 D

Re: Rijdend Zwitserland uit

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

Art, zoek eens contact op met Cees vd Wijdeven (of zoiets) in Tilburg/Moergestel, die heeft vaker met dit bijltje gehakt.

Marco
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

hij heeft een site waar z'n contactgegevens staan:

[www.rij-belastingvrij.nl]

gr.
peter
Bart74

Bericht door Bart74 »

Je moet zorgen dat je MFK (zwitserse APK) op de auto hebt met een exportschein en export nummer. Die kan de huidige eigenaar waarschijnlijk wel voor je regelen. Ligt er aan wanneer je gaat.. als je rond de 14/15/16e gaat is het duurde omdat de ketekens gaan van 1/15, 15-eind van de maand, of de hele maand.
Met deze platen erop en bijbeorden verzekering is het instappen en naar huis rijden...niets bij de grens te doen... alleen paspoort laten zien als ze er naar vragen.

In Nederland moet je de auto invoeren bij de Douane... als je slim bent regel je een laag factuurtje.. scheelt je in de kosten in NL... hahahahahaha

meer vragen?? Stel ze gerust.

Bart
Berry van D

Bericht door Berry van D »

hai Art

Waar staat je Stage One?? mocht je hulp nodig hebben bij spraak probelen of als je nog meer LR`s wilt bekijken help ik je graag.

Ik woon in Oost Zwitserland je kunt kontakt opnemen met mij via mail of telefoon: +41 78 600 78 50

groeten uit een nat en koud Zwitserland (vanaf donderdag zou het beter moeten worden :-)
Art

Bericht door Art »

Hoi Berry,

Bedankt voor het aanbod. De landrover staat in Wil (Wilen bei Wil) dus misschien wel enigszins in de buurt. Ik zal in ieder geval je telnr meenemen, als ik dan ergens op vastloop kan ik je bellen.
De planning is om donderdag laat richting zwitserland te rijden en vrijdag de landrover te bekijken, er staat nog een 2de in sirnach die ik meteen even wil meepikken, maar ik verwacht dat de staat daarvan redelijk beroerd is. Als ik de landrover uit Wil koop, dan hoop ik maandag daarvoor een exportkenteken te kunnen regelen zodat ik dinsdag weer naar huis kan rijden.

Groeten Art
Plaats reactie