Hoi,
Ik ga binnenkort weer olie verversen. Ik had bijna een flesje gekocht met spul om de motor te spoelen. Spul van het type: "Toevoegen voor het verversen, effe laten lopen dan olie verversen". Ik werd er door de autoshop echter op gewezen dat door het verwijderen van kool van de zuiger de afdichting terugloopt en er mogelijk meer olie verbruik ontstaat.
Nou is dus mijn vraag spulletje wel of niet? (Mijn motor heeft 212.000 km gelopen)
Doeg Bouke
110 TD Hardtop
Wel of niet motor flushen?
Re: Wel of niet motor flushen?
Bedenk ook goed dat het de aanslag verwijderd zoals de garage zegt.
Er komt echt veel rommel uit ik ken het goedje wel, heb het wel eens zien werken in de garage.
Waar je bang voor moet zijn is verstoppingen want er komt echt vanalles los, dus een verstopping/vervuiling is niet uitgesloten.
Als je het gaat doen laat de olie dan echt goed eruit lopen gewoon even laten staan en lekker laten uitlekken.
Persoonlijk zou ik het niet doen tenzij er echt problemen met me blok zouden zijn.
Suc6 ermee.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Er komt echt veel rommel uit ik ken het goedje wel, heb het wel eens zien werken in de garage.
Waar je bang voor moet zijn is verstoppingen want er komt echt vanalles los, dus een verstopping/vervuiling is niet uitgesloten.
Als je het gaat doen laat de olie dan echt goed eruit lopen gewoon even laten staan en lekker laten uitlekken.
Persoonlijk zou ik het niet doen tenzij er echt problemen met me blok zouden zijn.
Suc6 ermee.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]