paars/blauwe lampje?!?
paars/blauwe lampje?!?
Het paarse lampje op mijn dashboard blijft branden ook met volle tanks
de brandstof staat bij volle tanks op 1/4. Ik neem aan dat de draden op mijn tanks
hiermee in verbinding staan?
Wie kan mij vertellen hoe dit systeem werkt is het een vlotter met een weerstand of iets dergelijks.
Ik ga zaterdag even slopen maar tips zijn welkom.
Groetjes
James en Morgaine 109 (die steeds zegt dat ze dorst heeft)
de brandstof staat bij volle tanks op 1/4. Ik neem aan dat de draden op mijn tanks
hiermee in verbinding staan?
Wie kan mij vertellen hoe dit systeem werkt is het een vlotter met een weerstand of iets dergelijks.
Ik ga zaterdag even slopen maar tips zijn welkom.
Groetjes
James en Morgaine 109 (die steeds zegt dat ze dorst heeft)
Re: paars/blauwe lampje?!?
James,
Het tankelement is inderdaad een vlotter die een regelbare weerstand bedient, het lampje wordt geschakeld door een schakelaar die zich ook in het vlotterelement bevind.
Heb je dit probleem al vanaf het begin of is het spontaan ontstaan, en als ik het goed gezien heb heb je 2 tanks met omschakelaar.
Als je maar 1 tank hebt dan zou de vlotter lek kunnen zijn of blijven hangen.
Met 2 tanks lijkt het wat sterk dat beide vlotters blijven hangen, hoewel het misschien wel zou kunnen dat het lampje gaat branden als er maar 1 tank (bijna) leeg is.
Dennis B.
Het tankelement is inderdaad een vlotter die een regelbare weerstand bedient, het lampje wordt geschakeld door een schakelaar die zich ook in het vlotterelement bevind.
Heb je dit probleem al vanaf het begin of is het spontaan ontstaan, en als ik het goed gezien heb heb je 2 tanks met omschakelaar.
Als je maar 1 tank hebt dan zou de vlotter lek kunnen zijn of blijven hangen.
Met 2 tanks lijkt het wat sterk dat beide vlotters blijven hangen, hoewel het misschien wel zou kunnen dat het lampje gaat branden als er maar 1 tank (bijna) leeg is.
Dennis B.
Re: paars/blauwe lampje?!?
Het is al sinds lang en op beide tanks misschien sluiting naar massa?
James
James
Re: paars/blauwe lampje?!?
Meestal is het de weerstand die kapot is.
Kijk voor alle zekerheid ook ffe naar de twee schakelaars op de brandstofkraan.
Misschien een los/vuil contact.
Wat ook kan dat het vlottertje lek is.
Kijk voor alle zekerheid ook ffe naar de twee schakelaars op de brandstofkraan.
Misschien een los/vuil contact.
Wat ook kan dat het vlottertje lek is.
Re: paars/blauwe lampje?!?
Hoi James,
Bij mij werkt het hele brandstofpeilgebeuren niet als ik op de tweede (passagiers)tank rijd. Je kan alles eenvoudig even doormeten met een Ohm-metertje. Bij mij zit het hem in vuile contacten in de schakelaar. Let wel, het is geen makkelijk klusje met grote handen om je kraan los te maken. Het gaat wel maar bereid je voor op pielen en schelden!
Groet Sue
Bij mij werkt het hele brandstofpeilgebeuren niet als ik op de tweede (passagiers)tank rijd. Je kan alles eenvoudig even doormeten met een Ohm-metertje. Bij mij zit het hem in vuile contacten in de schakelaar. Let wel, het is geen makkelijk klusje met grote handen om je kraan los te maken. Het gaat wel maar bereid je voor op pielen en schelden!
Groet Sue
Re: paars/blauwe lampje?!?
Rood/paars/blauw en groene lampjes, welke kleuren zitten er nog meer in een Land-Rover. Verwijderen die lampjes dat scheelt een hoop zorgen en stress.
Re: paars/blauwe lampje?!?
Hoi James,
Ooit heeft meneer Land Rover bedacht dat je een "pas op tank bijna leeg" lampje kunt aansluiten op een extra contactje van een vlotter. dit is dus voor mensen die niet naar klokjes willen kijken en toch wel reageren op leuk gekleurde lampjes...
deze schakeling heeft een paar nadelen. o.a. dat als een tank leeg is, en je braaf hebt overgeschakelt, het lampje nog keurig in je smoel blijft schijnen als het buiten aarde donker is.
nu hebben mensen, ik denk het NL leger, dit lampje iets anders aangesloten. ze hebben een stukje electronica (geel doosje achter je dashboard) ertussen gezet wat echt naar je niveau kijkt en aan de hand daarvan het lampje laat branden.
de schakeling is niet echt ingewikkelt maar een schema erbij maakt het foutzoeken wel makkelijker.
oh ja, in dit gele doosje zit het ENIGE IC wat de "SIII Land - Flintstone - Rover" ijk is. je begrijpt het al... dit MOEST er dus uit bij mij.
succes,
Yuri
SIII 109D
Ooit heeft meneer Land Rover bedacht dat je een "pas op tank bijna leeg" lampje kunt aansluiten op een extra contactje van een vlotter. dit is dus voor mensen die niet naar klokjes willen kijken en toch wel reageren op leuk gekleurde lampjes...
deze schakeling heeft een paar nadelen. o.a. dat als een tank leeg is, en je braaf hebt overgeschakelt, het lampje nog keurig in je smoel blijft schijnen als het buiten aarde donker is.
nu hebben mensen, ik denk het NL leger, dit lampje iets anders aangesloten. ze hebben een stukje electronica (geel doosje achter je dashboard) ertussen gezet wat echt naar je niveau kijkt en aan de hand daarvan het lampje laat branden.
de schakeling is niet echt ingewikkelt maar een schema erbij maakt het foutzoeken wel makkelijker.
oh ja, in dit gele doosje zit het ENIGE IC wat de "SIII Land - Flintstone - Rover" ijk is. je begrijpt het al... dit MOEST er dus uit bij mij.
succes,
Yuri
SIII 109D
Re: paars/blauwe lampje?!?
Valt mee hoor Sue, gewoon de kraan losschroeven vh chassis, kan je er veel beter bij
Re: paars/blauwe lampje?!?
Je heb toch dan ook wel de sticker "Intell Pentium inside" verwijdert ?