HELP: REMPROBLEMEN

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
johan - LaRo graveyard

HELP: REMPROBLEMEN

Bericht door johan - LaRo graveyard »

HELP: Een heel vervelend probleem... hoewel mijn eoigen Doli vandaag door de APK gaat (duim duim) zijn we al drie dagen bezig met de remmen van de 107 van mijn vriend. Wat is het geval: hij remt vreselijk slecht. Wat hebben we allemaal al gedaan:
- dubbel remsysteem erop gezet met nieuwe hoofdremcilinder
- nieuwe trommels voor
- nieuwe schoenen rondom
- nieuwe remcilinders voor (dubbelsysteem, dus twee per wiel)
- nieuwe ankerplaten voor
- tig keer ontlucht

en wat denk je... zelfs als we de schoenen veel te zwaar aan laten lopen zit het pedaal nog steeds erg diep (wel hard!!!) en remt hij zeer matig. Dit in tegenstelling tot mijn eigen 109 warbij de non-stop met onze kop door de voorruit vliegen..

Gisteravond zaten we echt bij de pakken neer. Door het een voor een afknijpen van de remslangen weten we in ieder geval dat het probleem voor zit. Knijp je een van de voorslangen dicht dan komt het pedaal nog maar tot halverwege, dus veel beter. We hebbben ook al de aansluiting van beiden leidingen op de hoofdremcilinder eens omgedraaid (dus: voorremmen op dee wteede ipv de eerste nippel, maar dat struikt tegen de regels in en het maakte eigenlijk nix uit).

Het lijkt erop dat er veel te veel vloeistof verplaatst moet worden om ook maar iets te doen, maar als we de schoenen praktisch vastzetten, moet je zelfs ook nog diep trappen...

WIE OH WIE HEEFT NOG EEN IDEE WAAR WE NOG NIET AAN GEDACHT HEBBEN???? HELP!!!
Serious IIa

Re: HELP: REMPROBLEMEN

Bericht door Serious IIa »

MIsschien stiekem toch de verkeerde hoofdremcilinder? Dus niet eentje voor een dubbel werkend remsysteem?

Groet Bowy
johan - LaRo graveyard

Bericht door johan - LaRo graveyard »

dan heb je ook geen twee aansluitingen...
sandy tjokrowidjojo

Bericht door sandy tjokrowidjojo »

Hoi,

Zitten er slangen onder in plaats van metalen leidingen? Hebben alle landrovers dat? Nog nooit van gehoord namelijk. Zou het dan niet kunnen zijn dat de slangen te veel uitzetten bij het remmen.

Groet,
Sandy.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Er zitten slangen voor het laatste stukje naar je as (anders veert het zo lastig......) verder natuurlijk gewoon metalen of koperen leidingen.....

Groet Bowy
Arjan

Bericht door Arjan »

Beste Johan,

Heb ik ooit gehad met mijn LR 88 SIII.

Kijk eens of de zuigertjes van de wielremcilinders wel door de inwendige veer naar buiten gedrukt worden, anders moet je iedere keer met je hoofdremcilinder deze ruimtes vullen !

Succes,

Arjan.
Hendrik "Blue-Box" SIII

Bericht door Hendrik "Blue-Box" SIII »

Ik heb hetzelfde twee weken terug bij de hand gehad.
Nadat ik ben overgestapt op een andere manier van ontluchten was het pedaal goed hard.

Controleer eens of er nog lucht in de cilinders zit door:
De trommel te verwijderen.
De schoenen en veren eraf te halen.
De buitenste cubjes eraf te halen (uitkijken dat de zuigers niet door veertje eruit gedrukt worden)
Zet tegen ieder zuigertje een duim en druk deze kort, snel in, als dit bij een van de twee sponzig aanvoelt zit daar nog lucht in.

Het ontluchten is K*T maar voor mij heeft deze methode goed gewerkt (indien de cilinders doorgelust zijn en niet met een T-stukje aangesloten):
Laat het zuigertje van de cilinder die als eerste van de hoofdremcilinder afkomt naar buiten komen zodat hij vloeistof uit het systeem aanzuigt terwijl je de ander met je duim tegenhoud. Druk daarna in een keer die naar buitengekomen zuiger weer in en laat de ander naar buiten komen. Nu heb je de grootste kans dat de lucht uit dat cilindertje verplaatst is naar de tweede. Hou de eerste ingedrukt, draai de ontluchtingsnippel open en druk de tweede leeg. Een dikke kans dat er lucht meekomt.

Succes, Hendrik.
sandy tjokrowidjojo

Bericht door sandy tjokrowidjojo »

Oh vuk, maar natuurlijk. Sorry, ben ziek zo scherp met mijn griep die me al twee dagen thuis houdt.

Groet.
Sandy.
Dirk

Bericht door Dirk »

Misschien kun je als al het vorige niet helpt, even controleren of de schoenen echt, en dan ook heel echt, precies recht zitten. Soms is dat zoiets waar je (of eigelijk ik dus) zomaar overheen kijkt bij al het stellen, ontluchten en heel veel VL*&(^KEN
ennuh kijk even op de doosjes of er geen Britpart cyl's inzitten, anders kun je weer gewoon opnieuw beginnen...

Dirk
Pierre Rikkers

Bericht door Pierre Rikkers »

Huh Britpart cyl's?

Wat is daar mis mee? ervaring?

Op mijn 109 As zitten van die cyl. ik heb het idee dat ze nogal snel slijten kan dat?

En ik vindt dat die rubber niet echt goed afsluiten ( zit vaak bagger in cyl en dan gaat het vanzelf sneller slijten )

Gegroet,
Pierre Rikkers
Plaats reactie