hoi
ik ben op zoek naar een LW 88 die compleet en goed is, oftewel volledig gerestaureerd of nog in een super, 100%, originele staat, maar dan wel helemaal goed functionerend.
zijn er adressen waar je een dergelijke auto kan kopen, en waarvan bekend is dat je een absolute waar voor je geld krijgt en niet een mooi samengeraapt stel onderdelen in een ogenschijnlijk goede verpakking.
graag advies, en ook graag tips inzake de waarde/prijsbepaling
bij voorbaat dank
bram
betrouwbaar adres gezocht voor LW 88
Re: betrouwbaar adres gezocht voor LW 88
Beste Bram,
Ik ben bang dat je op zoek bent naar het schaap met de 5 poten. Je zoekt een oude auto die zo goed als nieuw is.
Als je er absoluut zeker van wil zijn dat je een originele auto krijgt, dan kan je deze het beste zelf bouwen.
Denk hierbij aan:
motor, versnellingsbak, diffs, vering, besturing, charsis, interieur, exterieur, enz.
De vraag bij alle dingen is: hoe ver moet je gaan. Moet een dynamo vernieuwd worden als deze nog goed werkt?
Mocht je dit willen uitbesteden dan ben je een flink kapitaal kwijt (of je moet iemand kunnen vinden die dit voordelig voor je wil doen). Het leukste is om dit zelf (met hulp) te doen.
Als je een auto (van die leeftijd)koopt, kan je nooit met zekerheid zeggen wat er mee gebeurd is en wat er aan gemodificeerd is.
De meeste mensen die zelf een auto restaureren, doen dat voor hunzelf en niet zo zeer voor de verkoop.
De originele auto's die aangeboden worden zullen meestal niet in nieuwstaat verkeren (uitzonderingen daargelaten).
De meeste kans geef ik je op de paginamarkt.
Overigens zegt 100% origineel niet alles. Sommige modificaties zijn echte verbeteringen. Zo geven parabolische veren meer comfort, net als andere stoelen.
Groetjes en succes ermee,
Apke
www.larrie.nl
p.s. er zit een meel in je meeldoos
Ik ben bang dat je op zoek bent naar het schaap met de 5 poten. Je zoekt een oude auto die zo goed als nieuw is.
Als je er absoluut zeker van wil zijn dat je een originele auto krijgt, dan kan je deze het beste zelf bouwen.
Denk hierbij aan:
motor, versnellingsbak, diffs, vering, besturing, charsis, interieur, exterieur, enz.
De vraag bij alle dingen is: hoe ver moet je gaan. Moet een dynamo vernieuwd worden als deze nog goed werkt?
Mocht je dit willen uitbesteden dan ben je een flink kapitaal kwijt (of je moet iemand kunnen vinden die dit voordelig voor je wil doen). Het leukste is om dit zelf (met hulp) te doen.
Als je een auto (van die leeftijd)koopt, kan je nooit met zekerheid zeggen wat er mee gebeurd is en wat er aan gemodificeerd is.
De meeste mensen die zelf een auto restaureren, doen dat voor hunzelf en niet zo zeer voor de verkoop.
De originele auto's die aangeboden worden zullen meestal niet in nieuwstaat verkeren (uitzonderingen daargelaten).
De meeste kans geef ik je op de paginamarkt.
Overigens zegt 100% origineel niet alles. Sommige modificaties zijn echte verbeteringen. Zo geven parabolische veren meer comfort, net als andere stoelen.
Groetjes en succes ermee,
Apke
www.larrie.nl
p.s. er zit een meel in je meeldoos
Re: betrouwbaar adres gezocht voor LW 88
Bij van Dam kan je zelf een LW uitzoeken, keuze zat en je kan dan dus zelf bepalen in welke staat deze is en hoeveel ie kost. Als je zelf weinig of geen verstand ervan heb kan je iemand meenemen die er meer vanaf weet.
Succes met je zoektocht!
Henk
Succes met je zoektocht!
Henk
Re: betrouwbaar adres gezocht voor LW 88
kijk eens op www.blubberweb.nl, daar vind je een hoop info over bedrijven.
janzzen
janzzen
Re: betrouwbaar adres gezocht voor LW 88
Bram,
Ik ontving via de mailinglist UK-LRO zojuist onderstaand bericht dat Peter Barratt zijn lightweight verkoopt. Peter is (of was in elk geval jarenlang en waarschijnlijk nog steeds) bestuurslid van de Ex Militairy Land Rover Association (www.emlra.org). Ik weet dat hij door de jaren heen een reeks extreem nette ex-militaire Land Rovers bezat.
Als je een echt goede lightweight zoekt, denk ik dat dit een mooie gelegenheid zou kunnen zijn.
Hermen
--
LHD Lightweight for Sale
For Sale 12 volt GS Lightweight 52GF86.
Ex British Army fitted with Land Rover n/a diesel when professionally restored and converted to LHD 12 years ago. In excess of £5,000 spent in 1993/94! Rebuilt engine, transmission, springs, chassis, etc., photos and bills to prove. Demobbed and registered in UK in 09/81. Done 3,000 miles in France since restoration in 1993/94, total miles 79,274. Fitted with o/d, FWH, deluxe seats, rear bench seats, cubby box, radio, excellent canvas, NATO green, 6.50 x 16 radials. Currently in Cheshire UK, is registered in France and on French plates, but will be registered in UK before delivery with full MOT if required. Very good condition, must be seen. Photos can be emailed on request. £3,500.00 ono.
Contact Peter peterb110@hotmail.com
Ik ontving via de mailinglist UK-LRO zojuist onderstaand bericht dat Peter Barratt zijn lightweight verkoopt. Peter is (of was in elk geval jarenlang en waarschijnlijk nog steeds) bestuurslid van de Ex Militairy Land Rover Association (www.emlra.org). Ik weet dat hij door de jaren heen een reeks extreem nette ex-militaire Land Rovers bezat.
Als je een echt goede lightweight zoekt, denk ik dat dit een mooie gelegenheid zou kunnen zijn.
Hermen
--
LHD Lightweight for Sale
For Sale 12 volt GS Lightweight 52GF86.
Ex British Army fitted with Land Rover n/a diesel when professionally restored and converted to LHD 12 years ago. In excess of £5,000 spent in 1993/94! Rebuilt engine, transmission, springs, chassis, etc., photos and bills to prove. Demobbed and registered in UK in 09/81. Done 3,000 miles in France since restoration in 1993/94, total miles 79,274. Fitted with o/d, FWH, deluxe seats, rear bench seats, cubby box, radio, excellent canvas, NATO green, 6.50 x 16 radials. Currently in Cheshire UK, is registered in France and on French plates, but will be registered in UK before delivery with full MOT if required. Very good condition, must be seen. Photos can be emailed on request. £3,500.00 ono.
Contact Peter peterb110@hotmail.com